1394/12/01 - 21 : 9
کد خبر: 10877
در نوزدهمين جلسه شوراي برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي مطرح شد
چالش‌هاي ايجاد منطقه ويژه اقتصادي مرند از زبان استاندار
احرارخبر:استاندار آذربايجان‌شرقي با اشاره به چالش‌هاي ايجاد منطقه ويژه اقتصادي مرند گفت: اراضي روستاي قرميزي قشلاق به ميزان 50 هکتار که از آن دولت است براي تحقق اين منطقه ويژه اقتصادي بايد لحاظ شود.

اسماعيل جبارزاده شامگاه امروز در نوزدهمين جلسه شوراي برنامه‌ريزي استان با اشاره به برگزاري پربار مراسم دهه فجر اظهار داشت: امسال دو هزار و 200 پروژه با ميزان اعتبار يک هزار و 400 ميليارد توماني به بهره‌برداري رسيد که توفيق بزرگي محسوب مي شود.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به چالش‌هاي ايجاد منطقه ويژه اقتصادي مرند، افزود: اراضي روستاي قرميزي قشلاق به ميزان 50 هکتار که از آن دولت است براي تحقق اين منطقه ويژه اقتصادي بايد لحاظ شود و مکاتبات لازم با مناطق آزاد و ويژه جهت تحقق اين امر صورت گيرد، متقاضي اين اراضي هم مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان خواهد بود تا در نهايت مراحل بعدي نيز طي شود.

جبارزاده با اشاره به هسته کليدي تامين آب شرب مرند از ارس خاطرنشان کرد: ما از هر جايي امکان باشد منابع لازم را جهت پيشرفت پروژه تامين آب مورد نياز دشت مرند از ارس فراهم مي آوريم و تا کنون بالاي 100 ميليارد تومان براي اين پروژه تامين اعتبار کرده‌ايم تا جمعيت 500 هزار نفري مرند از اين آب بهره‌مند شوند.

اين مسئول در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به هسته‌هاي کليدي بخش فرهنگ و هنر استان، تاکيد کرد: توسعه پايدار تنها توسعه فضاهاي فيزيکي و ساختمان نيست و مادامي که انسان‌ها از لحاظ فرهنگي توسعه نيابند، توسعه ما مشابه توسعه غرب خواهد بود که اين جزو اهداف انقلاب اسلامي ما نيست.

وي اذعان داشت: متاسفانه با گذشت زمان از آداب و رسوم و فرهنگ بومي فاصله مي‌گيريم و در مجموع اخلاقي که در گذشته وجود داشت رفته رفته در ميان نسل جديد رنگ مي‌بازد و انتظار داريم در کنار کارهاي عمراني به مقوله فرهنگ هم توجه جدي صورت گيرد.

جبارزاده ادامه داد: هر قدر در اين حوزه اقدام شود باز جاي کار دارد و تقاضا دارم متوليان امر توجه جدي به اين امر مبذول دارند و با وجود محدوديت اعتبارات استان تقاضا داريم سازمان مديريت و برنامه ريزي به اين حوزه اهتمام ويژه‌اي داشته باشند.

وي با بيان اينکه در طول دو سال گذشته از هيچ کدام از مديران دستگاه‌هاي ما گزارشي مربوط به شکايات از مطبوعات دريافت نکرده‌ايم، اضافه کرد: از شهرداري‌ها تقاضا داريم از منابعي که در اختيار دارند در حوزه هاي فرهنگي و هنري صرف کنند که به طور قطع نتايج مثبتي حاصل مي‌شود.

استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه، همه هدايايي که به ميهمانان اعطاء مي کنيم آثار صنايع هنرمندان داخل خود استان است و اگر بنا است کادويي داده شود بايد ماندگاري داشته باشد، يادآور شد: در جلسه شوراي اداري استان هدايايي از ناشران استان خريداري و به اعضاي شوراي اداري اعطاء شود.

اين مسئول بر لزوم ارزيابي ادارات کل توسط کارشناسان و رصد ميزان پيشرفت برنامه‌هاي سند تدبير و توسعه استان تاکيد و اضافه کرد: بايد در نهادهايي که نسبت به برنامه‌هاي اين سند پيشرو بودند نسبت به تزريق منابع بيشتر اقدام شود.

وي در ادامه گفت: راه‌اندازي بنياد فرهنگ، هنر و ادب آذربايجان که به سه استان آذري تسري يافته به عنايت و حمايت‌هاي همه مديران کل دستگاه‌ها نياز دارد که در سال 95 با اساسنامه جديد به شکل چهار استانه ماموريت‌هاي محوله اين بنياد انجام پذيرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 3

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.