1394/12/01 - 16 : 41
کد خبر: 10873
جبارزاده:
لزوم حضور حداکثري دانشجويان در پاي صندوق‌هاي راي/ دانشگاه‌ها، درآمدزايي را سرلوحه اهداف خود قرار دهند
احرارخبر:استاندار آذربايجان‌شرقي با تاکيد بر لزوم درآمدزايي تمامي دانشگاه‌ها در سال 95 گفت: در سال آتي، تنها 25 درصد از بودجه کشور، وابسته به نفت خواهد بود و با توجه به اين موضوع بايد دانشگاه‌ها، درآمدزايي را در سرلوحه اهداف خود قرار دهند.

اسماعيل جبارزاده در جمع هيات رييسه، اعضاي هيات علمي و تعدادي از دانشجويان دانشگاه شهيد مدني آذربايجان، بر لزوم حضور حداکثري مردم و به‌خصوص دانشجويان در پاي صندوق هاي راي تاکيد کرد.

گفت: انتظاراتي که از جامعه دانشگاهي وجود دارد در مقاطعي از زمان‌ها، برآورده شده و متاسفانه در برخي دوره‌ها، اسباب لازم براي تحقق اين انتظارات آنچنان که بايد و شايد، فراهم نشده است.

 وي استفاده از ظرفيت‌هاي علمي اساتيد دانشگاه در مديريت کشور را يکي از رويکردهاي دولت تدبير و اميد دانست و افزود: دولت تدبير و اميد، خودش را بي نياز از مشاوره و ارائه طريق توسط دانشگاهيان نمي داند.

به گفته وي در دوره مديريت گذشته کشور و استان، برخي از مسئولان خودشان را عقل کل مي‌دانستند و به استفاده از ظرفيت‌هاي علمي اساتيد دانشگاه، آن چنان که بايد و شايد اهميت نمي‌دادند.

 استاندار آذربايجان‌شرقي تصريح کرد: تاکيد دکتر روحاني، رياست جمهوري اسلامي ايران بر استفاده حداکثري از توان دانشجويان، اعضاي هيات علمي و صاحبان فکر و انديشه در مديريت کشور است و تاکنون نيز در تصميم سازي ها و تصويب طرح‌ها و پروژه‌ها اين مهم را به اثبات رسانيده است.

جبارزاده ادامه داد: از بدو ورود خود به استان بيش از 200 نفر استاد دانشگاه و شخص متخصص در زمينه‌هاي مختلف را به عنوان مشاور خود انتخاب کرده ام.

وي با تقدير از عملکرد دانشگاه شهيد مدني آذربايجان در طول دو سال گذشته اظهار کرد: اين دانشگاه يکي از دانشگاه‌هاي بسيار فعال و خوب استان است که در بحث اداره علمي استان کمک شاياني به مديريت استان کرده است.

وي، جوان بودن مديريت و اعضاي هيات علمي اين دانشگاه را يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي بارز اين دانشگاه دانست و ابراز کرد: اين ويژگي، منحصر به دانشگاه شهيد مدني آذربايجان است و در ديگر دانشگاه هاي استان آن چنان که بايد و شايد وجود ندارد.

جبارزاده در ادامه سخنان خود محل استقرار دانشگاه شهيد مدني آذربايجان را بهترين نقطه ممکن در استان عنوان کرد و افزود: استقرار اين دانشگاه در کنار مجموعه بزرگ صنعتي شهيد سليمي تبريز، نعمت بسيار بزرگي است و بايد از ظرفيت هاي اين دو مجموعه در کنار يکديگر بيش از پيش استفاده کرد.

وي ادامه داد: براي سال 95 بايد حجم عظيمي از صادارت غير نفتي توسط شهرستان آذرشهر انجام شود و دانشگاه شهيد مدني آذربايجان نيز بايد ياراي مديريت استان و شهرستان در تحقق اين مهم باشد.

 وي گفت: در هفته‌هاي اخير، انتخاب دانشگاه شهيد مدني آذربايجان به عنوان يکي از پهنه هاي منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي تصويب شده است. 

جبارزاده از اعضاي هيات علمي اين دانشگاه خواست که نهايت تلاش خود را براي ايجاد مراکز تحقيق و توسعه در واحدهاي توليدي و صنعتي استان به کار گيرند.

به گفته وي از ابتداي سال 95، دولت، فقط به صورت پروژه اي به دانشگاه‌ها کمک مي‌کند.

 استاندار آذربايجان‌شرقي ادامه داد: اين دانشگاه، مصداق يک دانشگاه کارآفرين و نسل سومي است و بايد فارغ التحصيلان اين دانشگاه بايد کاربلد بوده و با ساير فارغ التحصيلان تفاوت داشته باشند.

جبارزاده با اشاره به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي بر لزوم افزايش وحدت و همدلي در کشور تاکيد کرد و افزود: حضور با شکوه مردم در انتخابات، باعث تثبيت و تقويت نظام مقدس جمهوري اسلامي مي‌شود و انتظار داريم اعضاي هيات علمي دانشگاه شهيد مدني آذربايجان نيز دانشجويان را به حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي راي تشويق کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 9

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.