1394/12/01 - 16 : 34
کد خبر: 10871
بيانيه باشگاه گسترش فولاد تبريز درباره اتفاقات بازي با استقلال
احرارخبر: باشگاه گسترش فولاد پس از اتفاقات داوري ديدار اين تيم مقابل استقلال تهران بيانه صادر کرد.

به گزارش احرار و به نقل از روابط عمومي باشگاه گسترش فولاد، پس از اتفاقات رخ داده و مسايل پيش آمده در ديدار روز گذشته تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز در هفته بيست و يکم ليگ برتر مقابل استقلال تهران و بروز اشتباهات تاثيرگذار داوري، باشگاه گسترش فولاد تبريز بيانيه اي را در اين خصوص صادر نمود که متن اين بيانيه به شرح زير است:

بأسمه تعالي

سرگذشت باشگاه گسترش فولاد تبريز در فوتبال ايران، آئينه تمام نما از مظلوميت و بي عدالتي بر يک مجموعه خصوصي است که با تمامي ناملايمتي ها، صرفا بخاطر علاقه جوانان و شوق به افزايش نشاط در جامعه، در اين راه پايدار مانده و تداوم فعاليت را وظيفه و تکليف مي داند.

با اين حال، مسائل و اتفاقات پيش آمده در فصل جاري ليگ برتر، اوج حد پايمال شدن حق يک باشگاه است. امر اثبات اين ادعا، در پنج هفته ابتدايي فصل رقم خورد و رييس دپارتمان داوري، بيشترين حجم ضرر از اشتباهات داوري را متوجه گسترش فولاد تبريز دانست. مطرح شدن اين موضوع از سوي ايشان، قصد براي هرگونه واکنش و اقدام را به اميدواري و توقع براي بهبود شرايط را به وجود آورد ولي با گذشت زمان، تلاشي براي اجراي اين امر مشاهده نگرديد و شرايط بيش از پيش به ضرر تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز رقم خورد.

اما در کمال ناباوري، نه تنها اين موضوع محقق نگرديد، بلکه آقاي عنايت بعد از مسايل بازي روز گذشته، بار ديگر اظهارات شش ماه قبل خود را تکرار نمودند و بر متضرر شدن گسترش فولاد از داوري اذعان کردند. امري که بر نا اميدي از بابت بهبود شرايط را ثابت کرد.

حال، باتوجه به شرايط پيش آمده، مديريت باشگاه گسترش فولاد تبريز با بررسي تمامي جوانب اتفاقات و مسايل ديدار روز گذشته و با عنايت به تاثير اين موضوع بر برنامه ريزي هاي باشگاه، مواردي چند را صرفا جهت آگاهي و تنوير افکار عمومي ذکر مي کند.

سنگ اندازي در راه فعاليت بخش خصوصي و نمايش حمايت

باشگاه گسترش فولاد تبريز در طول فعاليت هشت ساله خود، با مسايل متعدد از اين قبيل مواجه بوده و بي عدالتي و مظلوميت، يکي عناوين پرکاربرد در مرور سرگذشت اين باشگاه است. سنگ اندازي پيش پاي گسترش فولاد تبريز در راه سرمايه گذاري (هزينه) در ورزش، همواره بيش از حمايت ها بوده است، اما با اين حال، مالک باشگاه با تاکيد بر عشق و علاقه اش به فوتبال و نشاط جوانان ، حرکت و پيش رفتن را در دستور کار هيئت مديره باشگاه قرار داده اند و هميشه چشم انداز روشني را ترسيم نموده اند. عملکرد و نقش آفريني باشگاه گسترش فولاد در ورزش و فوتبال کشور، موضوعي ست که لزومي به بيان نيست و درک و اطلاع از آن براي افراد آگاه، ناگزير است. ولي در اين ميان، هميشه آنچه در اين سالها درخصوص فعاليت بخش خصوصي از سوي مسئولان مطرح شده، حمايت بوده است. موضوعي که با مشاهده شرايط موجود، همواره نمايش و تظاهر بودن ادعاها را ثابت مي کند.

نبود ارگان حامي بخش خصوصي

بدون بسط دادن بحث به موضوعات کلان، مشاهده و مرور واکنش تيم ها به اشتباهات داوري در فصل جاري ليگ برتر، بي ترديد نکته اي تامل برانگيز را به همراه دارد. تبعيض بين تيم هاي دولتي و خصوصي، موضوعي ست که از گذشته در فوتبال ايران مطرح است و تيم هاي دولتي و شبه دولتي همواره در نهان مورد حمايت هاي مختلف بوده اند. امّا شرايط در فصل جاري به نحوي پيش رفته که اين حمايت ها بصورت آشکار روي داده و وزارتي ها بصورت مستقيم به نفع يک تيم خاص، مسئولان فدراسيون و کميته داوري را مورد مواخذه قرار مي دهند. امري که تاثير آن در ادامه مسابقات به وضوح مشاهده گرديد.

حال سوال پيش آمده اين است که ارگان حامي بخش خصوصي کجاست؟ کدام مجموعه دولتي يا خصوصي هزينه و سرمايه اي به ميزان گسترش فولاد را در ورزش کشور داشته است؟ آنچه بر باشگاه گسترش فولاد تبريز در فوتبال ايران و بخصوص در ديدار روز قبل مقابل استقلال تهران، گذشت. تا چه حد براي مجموعه ها و آقايان وزارتي قابل تحمل است؟

پايداري توأم با پيشرفت در فعاليت باشگاه گسترش فولاد تبريز بعنوان نماينده مجموعه اي خصوصي که با وجود ناملايمتي هاي اقتصادي سالهاي اخير، تجربه اي هشت ساله را ثبت کرده و اين باشگاه را بعنوان پيشرو و پرچمدار فعاليت بخش خصوصي در فوتبال ايران مطرح کرده است. اما متاسفانه وضعيت براي اين باشگاه بگونه اي رقم خورده که بدون توجه به لزوم حمايت، توقع موجود، جلوگيري از رفتار عليه منافع اين مجموعه است.

تذکر و هشدار پيشاپيش نسبت به اتفاقات

پازل تکميلي بي عدالتي عليه باشگاه گسترش فولاد تبريز در ديدار روز گذشته برابر استقلال تهران برجاي خود نشست و تصوير مظلوميت اين باشگاه واضح تر از پيش براي همه نمايان شد.

بروز چنين شرايطي پيش از اين براي مديريت باشگاه قابل پيش بيني بود، بطوريکه بدنبال اظهارات سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران عليه داوران، بعد از شکست در ديدار هفته قبل، وضعيتي ملتهب و تاثير گذار بر ديدار اين هفته را به وجود آورد و از همين رو، مديرعامل باشگاه گسترش فولاد تبريز بدون رسانه اي کردن اعتراض و افزودن بر حاشيه ها، طي گفتگويي با رئيس فدراسيون فوتبال، نسبت به شرايط ايجاد شده ابراز نگراني کرده و از بابت تاثيرگذاري اين موضوع بر قضاوت ديدار گسترش فولاد برابر استقلال تهران هشدار داد که آقاي کفاشيان ضمن دادن اطمينان خاطر براي عدم تاثير پذيري از جوسازي هاي صورت گرفته در داوري ها، نسبت به انجام پيگيري و صدور دستورات لازم، قول مساعد داده بودند ولي در عمل همانگونه که همه شاهد شديم، آنچه روي داد، خلاف امر مقرر شده بود .

علي ايحال با توجه به شرايط موجود، ضمن بررسي دقيق موضوع مذکور و همچنين در نظر گرفتن مسايل گذشته، در جلسه آتي هيئت مديره باشگاه، نسبت به تصميم گيري براي نحوه ادامه فعاليت در آينده اقدام خواهد شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 5

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.