1394/11/30 - 9 : 49
کد خبر: 10857
شرط افزايش حقوق کارکنان از اول سال 95!
سخنگوي دولت در اهم اظهارات اقتصادي امروز خود از پرداخت 2000 ميليارد تومان يارانه به توليد خبر داده است. وي از پرداخت يارانه يه بيش از 75 ميليون ايراني با وجود حذف‌هاي انجام شده سخن گفته و اعلام کرده است که اگر بودجه سال آينده را مجلس در سال جاري تصويب نکند به طور حتم از افزايش حقوق کارکنان و بازنشستگان هم از اول سال بعد خبري نيست.

سخنگوي دولت در اهم اظهارات اقتصادي امروز خود از پرداخت 2000 ميليارد تومان يارانه به توليد خبر داده است. وي از پرداخت يارانه به بيش از 75 ميليون ايراني با وجود حذف‌هاي انجام شده سخن گفته و اعلام کرده است که اگر بودجه سال آينده را مجلس در سال جاري تصويب نکند به طور حتم از افزايش حقوق کارکنان و بازنشستگان هم از اول سال بعد خبري نيست.

 

، محمد باقر نوبخت که امروز-سه‌شنبه- ميزبان خبرنگاران بود و عمده سخنان وي به مباحث اقتصادي و بيان اخباري اغلب تازه در اين باره اختصاص داشت.

 

تصويب لايحه بودجه سال آينده که دولت در 27 دي ماه و در اولين روز اجراي برجام به مجلس برده از مهمترين دغدغه هاي اين روزهاي دولت و به ويژه سازمان مديريت و برنامه ريزي است. اين در حالي است که مجلس با توجه به انتخابات پيش رو معتقد است که زماني براي تصويب لايحه اي که دولت ديرتر از موعد به مجلس برده وجود نداشته و بايد به سال بعد موکول شود از اين رو لازم است که دولت لايحه دو دوازدهم براي بودجه سال آينده ارائه کند. با اين حال دولتي ها نيز تاکيد دارند که طبق آيين نامه مجلس حتي با وجود انتخابات و تعطيلات مجلس در صورت کاري فشرده تر، زمان براي تصويب بودجه 1395 وجود داشته لازم است که براي ابتداي سال بعد قانون جديدي که بر اساس شرايط پسا تحريم تنظيم شده اجرايي شود نه بودجه دو دوازدهمي که بر اساس بودجه تحريمي امسال است.

 

اخيرا هم رئيس جمهور نسبت به اين موضوع تاکيد و اعلام کرد که مجلس بودجه سال 1395 را در فرصت باقي مانده به انتهاي سال تصويب کند. نوبخت ،نيز بارها اين خواسته را مطرح کرده است. به طوري که امروز هم در نشست خبري خود ضمن تاکيد مجدد براي تصويب بودجه در سال جاري اعلام کرده است که نظر دولت اين است که اگر چه مجلس با وجود حضور نمايندگان در حوزه هاي انتخابيه تعطيل است ولي امکان دارد با فشردگي و برنامه ريزي درست، بودجه 1395 را در همين سال به تصويب برساند. بودجه غير از پيش بيني درآمدها و هزينه‌ها، پيامي براي بخشهاي غيردولتي دارد که چه مناسباتي در سال آينده صورت مي گيرد. بنابراين به مصلحت نيست بودجه چند ماه معطل باشد و فعالان اقتصادي ندانند چه سياستهايي در پيش است.

 

افزايش حقوق به شرط تصويب بودجه

اما با توجه به اينکه با عدم اجرايي شدن قانون بودجه از ابتداي سال تمامي ماده ها و تبصره هاي آن هم به طور طبيعي اجرايي نخواهد شد، نوبخت در اين باره حقوق کارکنان را مورد اشاره قرار داده و گفته که اگر بودجه به تصويب نرسد، قطعا افزايشي که براي بازنشستگان و کارمندان گفتيم از ابتداي سال 1395 عملياتي نمي شود.

 

بر اين اساس اگر مجلس لايحه بودجه سال آينده را در سال جاري تصويب نکند و از اول سال 1395 در اختيار دولت نباشد، کارکنان و بازنشستگان هم نبايد منتظر افزايش 12 درصد حقوق خود از ابتداي سال آينده باشند.

 

سخنگوي دولت درباره پرداخت عيدي کارمندان دولت که براي سال جاري حدود 688 هزار تومان تعيين شده نيز عنوان کرده که پرداخت عيدي و حقوق از الان شروع شده است. با اين توضيح که تا پايان اين ماه 15 هزار ميليارد تومان حقوق و عيدي کارکنان پرداخت مي شود و در اسفندماه نيز، حقوق کارکنان دولت پرداخت خواهد شد.

 

رشد اقتصادي بالاخره رو نمايي مي شود

رشد اقتصادي قرار است با جزييات کامل در روزهاي آينده رونمايي شود، اين از سخنان سخگوي دولت بر آمده و وي در واکنش به انتقادات نسبت به محرمانه بودن آمارها به ويژه آمار رشد اقتصادي اعلام کرده است.

 

در حالي بر خلاف سال گذشته که بانک مرکزي در غياب مرکز آمار، به طور متناوب رشد هاي اقتصادي سه ماهه را اعلام کرد و اخبار مثبتي نيز بود،براي سال جاري که حدود 11 ماه از آن سپري شده تا کنون بانک مزکزي و مرکز آمار، آمار دقيقي از ميزان رشد اقتصادي در سال جاري اعلام نکرده‌اند. موضوعي که موجب گمانه زني ها براي رشد منفي و احتمال مخفي کردن آن شده است.

 

با اين وجود سخنگوي دولت در پاسخ به خبرنگاران درباره پروژه مخالفان قوه مجريه در خصوص محرمانه کردن آمار کلان کشور گفته است که من هر هفته اعداد و ارقام را بيان مي کنم. سايت سخنگوي دولت نيز اين آمار را منتشر مي کند. مجلس به همه اسناد و مدارک موجود دسترسي دارد و همکاران دولت با حضور در مجلس، مطالبي را بيان مي کنند و بلافاصله اخبار و اطلاعات روي شبکه ها و سايتها مي رود. بنابراين، ما هيچ چيز محرمانه اي نداريم. البته برخي اسناد طبقه بندي شده و برخي نيز هنوز تکميل نشده است. هيچ قرارداد محرمانه اي در وزارت نفت نداريم و وزارت نفت هم بايد اطلاعات خود را منتشر کند. درباره خودروي پژو هم که مي گويند مسايل محرمانه است! چه زماني معمول بوده قراردادها را روي سايت قرار دهند که اگر ما الان نگذاريم، بگويند محرمانه عمل شده؟

 

وي اين راهم گفته که عادل آذر-رئيس مرکز آمار- قرار است ريز تحولات رشد اقتصادي را به رسانه ها اعلام کند.

 

يارانه 2000 هزار ميلياردي براي توليد که جزئيات آن قرار است اعلام شود

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي به پرداخت يارانه توليد در سال جاري نيز اشاره داشته است. وي گفته که در سال جاري بيش از 2 هزار ميليارد تومان به توليد پرداخت کرده‌ايم. 42 هزار ميليارد تومان نيز به اشخاص تا پايان سال خواهيم داد.

 

نوبخت، همچنين تاکيد کرده که از سال 1389 که قانون هدفمندي يارانه ها اجرا شد ميزان منابع تخصيص داده شده را به ريز داريم که چه مبلغي به چه کساني داده شده است و از طريق سايت سخنگو اطلاع‌رساني خواهد شد.

 

وي البته به اين اشاره داشته که سازمان مديريت و برنامه ريز ي با توجه به اينکه نرخ هاي سود موجود براي توليد و فعالان اقتصادي مشکلاتي ايجاد کرده بود حدود 800 ميليارد تومان به عنوان يارانه و به تفکيک چهار مبلغ 200 ميلياردي که به 4 بانک پرداخت کرده تابخشي از سود تسهيلات فعالان اقتصادي را به عهده گرفته باشد.

 

اشخاص فاقد کارت ملي يارانه نمي گيرند

نوبخت درباره پرداخت يارانه نقدي کساني که کارت ملي ندارند ، که مهلت مراجعه و تعيين تکليف اين افراد تا 15 اسفند ماه تمديد شده است نيز توضيح داد که وزارت تعاون، رفاه و تامين اجتماعي شرايطي را براي پرداخت نقدي يارانه در نظر گرفته است. قبلا گفته مي شد تعداد يارانه بگيران از اشخاص فعلي کشور بيشتر است. کارت ملي و کد صريحا مي تواند شفاف سازي کند تا پولها به درستي مديريت شود تا به دست افراد نيازمند برسد. وزارت تعاون، کار درستي انجام داد که همه افراد دريافت کننده يارانه، کد و کارت ملي داشته باشند. حتي براي کساني که اقدام به گرفتن کارت کرده بودند، يارانه داديم ولي ممکن است کساني که کارت ملي ندارند، در قيد حيات نباشند.

 

سبد کالا در راه است

سخنگوي دولت نوبخت ، همچنين از ارائه سبد کالا و يا همان بسته امنيت غذايي ديگر به اقشار هدف خبر داده و گفته است که وعده ديگري از توزيع سبد کالا يا سبد امنيت غذايي در حال انجام است و مجموعه خاصي اهداي کالاها را انجام مي دهد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 8

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.