1394/11/28 - 19 : 11
کد خبر: 10832
با طراحي و ساخت توسط دانشجويان دانشگاه تبريز
سيلوهاي آذربايجان‌شرقي به سامانه هوشمند اندازه‌گيري مجهز مي‌شوند
احرارخبر:سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و بين‌الملل استانداري آذربايجان‌شرقي، از نصب دستگاه‌هاي هوشمند اندازه‌گيري در سيلوهاي استان خبر داد.

احمد محمدزاده اظهار داشت: دستگاه‌هاي هوشمند اندازه‌گيري توسط تيم تحقيقاتي دانشجويان دانشگاه تبريز طراحي و ساخته شده و براي نخستين بار در ايران، در سيلوهاي آرد استان نصب مي‌شود.

وي، در خصوص علت نصب دستگاه‌هاي هوشمند، افزود: با توجه به اينکه همه ساله مقداري از خريدهاي سالانه گندم در سيلوهاي دولتي و بخش خصوصي ذخيره‌سازي مي‌شود، براي کنترل گندم‌ها نياز بود تا دستگاه‌هايي نصب شود که هر لحظه از موجودي کندوها مطلع شويم.

وي در ادامه با بيان اينکه در گذشته موجودي تنها از طريق دفاتر کنترل مي‌شد و کنترل به صورت دستي از طريق سيلوها به خاطر ارتفاع سخت بود، بر همين اساس با استفاده از تجربيات دانشگاه دستگاهي، دستگاهي هوشمند در اين خصوص طراحي شد تا بتوانيم از موجودي کندوها به صورت دقيق مطلع شده و ديگر مسائل را کنترل کنيم.

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و بين‌الملل استانداري آذربايجان‌شرقي، گفت: با نصب اين دستگاه‌ها کنترل صحت موجودي‌هاي آنچه در سيلوها انجام مي‌شود، به‌طوري که حتي گزارش برداشت از يک سيلو مستقيما به رئيس اداره غله از طريق سامانه پيامکي ارسال خواهد شد.

وي، ادامه داد: با توجه به مصوبه جلسه کارگروه آرد و نان استان، مقرر شد تا ابتدا به صورت آزمايشي در تعدادي از کندوها نصب شود که پس از بررسي‌هاي لازم، نتيجه آزمايش مثبت اعلام شد و با توجه به اين مسئله نيز اداره غله اقدام به نصب در همه سيلوهاي دولتي و بخش خصوصي خواهد کرد و سيلوهاي استان نيز ملزم به نصب دستگاه‌هاي اندازه‌گيري هوشمند در کندوها هستند.

علي نيرومند، مديرعامل سابق شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 8، نيز در خصوص اين دستگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز، با بيان اينکه دستگاه هوشمند اندازه‌گيري براي اولين بار در ايران در تبريز طراحي شده است، گفت: با اين دستگاه سنجش اندازه‌گيري موجودي سيلوهاي به صورت عمودي ذخيره شده و از طريق سيم‌کارت تعبيه شده در آن اطلاعات به‌صورت پيامک به کاربر منتقل مي‌شود.

وي با بيان اينکه اين فکر و ايده از استان آذربايجان‌شرقي برخاست و بعد از طي مراحل آزمايشي به صورت طرح ملي مصوب شد، ادامه داد: 5 ميليارد تومان براي توليد در استان اختصاص داده شده است و سيلوهاي بخش دولتي و خصوصي بايد در کندوها نصب کنند.

نيرومند، گفت: صفر تا صد اين دستگاه توسط دانشجويان دانشکده الکترونيک طراحي شده و يک دستگاه بسيار خوب است حتي چند مدت به صورت پايلوت کار کرد.

وي خاطر نشان کرد: دقت اين دستگاه به اندازه‌اي است که حتي در زمان بارگيري گندم، گرد و غبار حاصل از آن نيز مي‌تواند توسط دستگاه محاسبه شود.

نيرومند با بيان اينکه دستگاه به صورت نشکن بوده و از ارتفاع 50 متري سيلو هم پرتاب شود مشکلي در آن به وجود نمي‌آيد، گفت: دستگاه اطلاعات 64 روز را در خود حفظ و نگهداري مي‌کند و همچنين داراي 2 دوربين بوده، به‌طوري که اولين دوربين ليزر آبي را به سطح عمق سيلو مي‌فرستد دومين دوربين بازخورد ليزر را گرفته و در نتيجه، عمق، ارتفاع، شعاع و قطر سيلو را محاسبه و موجودي گندم را هر 5 دقيقه به صورت دقيق حساب کرده و از طريق ديتابيس موجود در سرور مرکزي ارسال مي‌کند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 9

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.