1394/11/28 - 8 : 11
کد خبر: 10830
در مستندي جديد از کارگردان مشهور آمريکايي
نقش انگليس در عمليات خرابکارانه «استاکس‌نت» عليه برنامه هسته‌اي ايران فاش شد
احرار خبر: يک مستند جديد تلويزيوني از نقش انگليس در همکاري با آمريکا و رژيم صهيونيستي براي انجام عمليات خرابکارانه در برنامه هسته‌اي ايران پرده برمي‌دارد.

به گزارش احرار خبر، فيلم مستند تازه‌اي به نام «روزهاي صفر»، ساخته «آلکس گيبني»، کارگردان مشهور آمريکايي، اطلاعات تازه‌اي درباره عمليات خرابکارانه کشورهاي غربي و رژيم صهيونيستي عليه برنامه هسته‌اي ايران آشکار مي‌کند. 

اين فيلم که قرار است هفته جاري در جشنواره فيلم برلين به نمايش در آيد، علاوه بر بيان ادعاهاي ديگر، براي اولين بار از همکاري سازمان‌ جاسوسي انگليس با رژيم صهيونيستي و آمريکا براي حمله به تأسيسات هسته‌اي ايران با ويروس استاکس‌نت در سال 2010 پرده برمي‌دارد. 

«روزهاي صفر»، مطابق گزارش‌هايي که رسانه‌هاي مختلف بين‌المللي تا کنون از آن ارائه کرده‌اند، آشکار مي‌کند که پروژه خرابکارانه حمله به تأسيسات هسته‌اي ايران با «استاکس‌نت» در واقع تنها بخشي از عمليات سايبري گسترده‌تر مشترک اسرائيل و آمريکا براي انجام اقدامات خرابکارانه در زيرساخت‌هاي نظامي و غيرنظامي ايران بوده است.

گزارش‌ها از يافته‌هايي که گيبيني قرار است در اين مستند ارائه کند حاکي است هدف واشنگتن از نفوذ به زيرساخت‌هاي نظامي و شهري در ايران از کار انداختن اين کشور با انجام رشته‌اي از حملات سايبري غافلگيرانه بوده است.  

فيلم «روزهاي صفر» نشان خواهد داد که اين حملات هکري که با اسم رمز «نيترو زئوس» انجام شده‌اند نيروگاه‌هاي برق، زيرساخت‌هاي حمل و نقل و پدافندهاي هوايي را هدف قرار داده‌اند. 

فيلم «آلکس گيبيني»، کارگردان برنده جايزه اسکار قرار است روز چهارشنبه در جشنواره فيلم برلين به نمايش در آيد. 

«گيبيني» ادعا کرده بدافزار «استاکس‌نت» که موفق به تخريب يکي از 5 دستگاه سانتريفيوژ مورد استفاده در برنامه هسته‌اي شده تنها يکي از بخش‌هاي مجموعه‌اي بزرگ‌تر از عمليات‌ها بوده که عليه ايران سازمان‌دهي شده است. 

کارگردان با استناد به دست‌کم 5 منبع نظامي يا اطلاعاتي آمريکا که درباره اين برنامه‌هاي آگهي مستقيم داشته‌اند، ادعا مي‌کند: 

- هکرهاي آمريکايي از «مرکز عمليات راه دور» در شهر «فورت ميد»، ايالت «مريلند» توانسته‌اند در مجموعه‌اي وسيع از زيرساخت‌هاي حياتي ايران نفوذ کنند و آماده راه‌اندازي حملاتي کارساز در کنار عمليات نظامي بوده‌اند.

- برخي در داخل وزارت خارجه و آژانس امنيت ملي آمريکا درباره قانوني و اخلاقي بودن برخي از اين عمليات‌ها که با خطر ناتوان کردن زيرساخت‌هاي شهري و نظامي همراه بوده، ابراز نگراني کرده‌اند. 

- اسرائيل ويروس استاکس‌نت که براي حمله به تأسيسات هسته‌اي ايران طراحي شده بود را با هدف تهاجمي‌تر کردن اصلاح کرد و سپس به صورت يکجانبه، نسخه جديد آن را به کار گرفت. همين نسخه بود که پژوهشگران موفق به کشف آن شده و توانستند رد سازمان‌هاي اطلاعاتي واشنگتن و تل‌آويو را در آن کشف کنند. 

- براي حملات استاکس‌نت عليه برنامه هسته‌اي ايران از اطلاعات سازمان جاسوسي انگليس - «ستاد ارتباطات دولت انگليس» - استفاده شده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 2

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.