1394/11/28 - 8 : 6
کد خبر: 10829
زاکاني در نشست انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان:
رئيس‌جمهور مبارزه با فساد را از اطرافيانش آغاز کند/جولان «مافياي پورسانت» با مديريت سيروس ناصري/سهم حيرت‌آور مهدي هاشمي از کرسنت/نوبخت درباره پول گرفتن از «علي ترقي‌‌جاه» پاسخگو باشد
احرار خبر: نماينده تهران در مجلس با بيان اينکه رئيس‌جمهور مبارزه با فساد را از اطرافيانش آغاز کند، به تشريح جزئياتي درباره «مافياي پورسانت» با مديريت سيروس ناصري و سهم حيرت‌آور «مهدي هاشمي» از فساد کرسنت پرداخت و گفت: غارت و چپاول ثروت ملي در ابعاد گسترده‌اي در حال انجام است.

به گزارش احرار خبر به نقل از فارس، عليرضا زاکاني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي عصر سه‌شنبه طي سخناني در يک نشست خبري با عنوان «گزارش يک فاجعه» با موضوع بررسي و افشاي اسناد و ابعاد سازمان فساد در گلوگاه‌هاي اقتصادي کشور که در محل دانشکده رسانه فارس برگزار شد، اظهار داشت: حداقل مي‌توانم 6 دليل براي افشاي اين فاجعه بزرگ داشته باشم که اولين دليل آن، دفاع از حقوق ملت و جلوگيري از غارت ثروت ملي است.

وي افزود: دليل دوم بنده براي افشاي اين فاجعه، سوگند و عهدي است که به عنوان نماينده مجلس ياد کردم. کمک به دولت براي مبارزه با فساد پيرو فرمايشات رئيس‌جمهور که تأکيد جدي براي مبارزه با مفسدين اقتصادي داشتند، پيگيري براي جلوگيري از به يغما رفتن اموال فرزندان نسل‌هاي آينده اين کشور، ممانعت از به هم پيوستن مافياي ثروت و قدرت و درنهايت دقت در اين مقطع تاريخي براي يک انتخاب بزرگ که در آستانه دو انتخابات مهم خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي هستيم، از جمله دلايل بنده درباره علت افشاي اين فاجعه بزرگ است.

*مافياي قدرت و ثروت به دنبال انتشار ليست در انتخابات مجلس و خبرگان رهبري است

نماينده تهران در مجلس در بخش ديگري از سخنانش تصريح کرد: با توجه به اطلاعي که کسب کردم، مافياي قدرت و ثروت مي‌خواهد در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، ليست‌هاي انتخاباتي منتشر کند. اصل فساد در کشور ما بسيار زشت، ننگين و پليد است و البته رهبر معظم انقلاب نيز پيش از اين به صراحت فرمودند که سران سه قوه، وجهه همت خود را در مبارزه با فساد قرار دهند، اما متأسفانه کسي با فساد مبارزه نکرد تا اينکه در انتهاي دهه 80 با گلايه هاي رهبر معظم انقلاب مواجه شديم.

زاکاني ادامه داد: بنده اهتمام ويژه‌اي در 12 سال نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در مبارزه با فساد داشتم و در تمام پرونده‌هايي که درباره آنها صحبت کردم، در نهايت عوامل آن بعداً در دادگاه محکوم شدند و پرونده‌هايشان افشا شد. روزي که در مجلس هفتم درباره فروش سؤالات کنکور و آزمون دستياري صحبت کردم، کسي صحبت بنده را قبول نکرد، آن روز درباره ظلمي که به جوانان اين کشور شده بود حرف زدم، اما بعداً اين موضوع براي همه مشخص شد.

وي ادامه داد: روزي که براي اولين بار آقاي يونسي وزير اطلاعات را به مجلس آوردم تا درباره فعاليت‌هاي اقتصادي وزارت اطلاعات از او سؤال کنم، بعداً کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در تحقيقاتي که انجام داده بود، اعلام کرد که درباره فعاليت‌هاي اقتصادي وزارت اطلاعات، حق با بنده بوده است.

زاکاني يادآور شد: امروز براساس تعهدي که احساس مي‌کردم نسبت به مردم عزيزمان و نسل جوان و آينده اين انقلاب دارم بايد صحبت کنم. امروز مي‌خواهم از خطر بزرگي که به طور بي‌سابقه‌اي کشور را تهديد مي‌کند حرف بزنم. اين خطر پيش از اين وجود نداشته است.

*دولت در پسابرجام با سرعت غيرقابل تصوري در حال توليد رانت است

وي با تأکيد بر اينکه امروز به نوعي غارت و چپاول ثروت ملي در ابعاد گسترده در حال انجام است که بخش‌هاي وسيعي از دولت را هم آلوده کرده است، تأکيد کرد: يک جريان خاص و مشکوک که سوابقش براي ما روشن است، برجام و توافق هسته‌اي را به عنوان ابزار تجارت غيرقانوني خودش مورد سوء استفاده قرار مي دهد و برجام را در واقع يک ابزار براي اين فعاليت‌هاي اقتصادي غيرقانوني خودش مي‌داند.

نماينده تهران در مجلس اضافه کرد: دولت به جاي آنکه در پسابرجام به دنبال توليد رفاه بيشتر براي مردم باشد، با سرعت غيرقابل تصوري در حال توليد رانت است. امروز در پسابرجام به جاي آنکه جيب مردم پر شود، به شدت در حال تخليه شدن است و به نظر مي‌رسد يک عمليات بي‌سابقه در اين راستا در حال انجام است.

زاکاني در ادامه سخنانش يادآور شد: يک شبکه دلالي خطرناک و مخوف با مشارکت برخي دولتي‌ها توانسته است با خارج از کشور ارتباط برقرار کند و در حال فروختن کشور به ثمن بخس است.

*رئيس‌جمهور به جاي گشتن سازمان فساد، به برادر و دفتر خودش و وزارت نفت توجه کند/ اسناد متقني از يک شبکه مخوف در اختيار دارم

وي با بيان اينکه امروز در پسابرجام موج کشور فروشي به راه افتاده و در حوزه‌هاي متنوع، منابع و سرمايه‌هاي ملي در حال غارت است، تصريح کرد: عده‌اي به قيمت فروختن کشور در حال پر کردن جيب‌هاي خود هستند و هدف اين سازمان مخوف و خطرناک اين است که با توجه به شرايطي که در پسابرجام ايجاد شده، با پول ملت ايران جيب غربي‌ها را پر کند و در واقع پول ملت تبديل به سرمايه‌اي در جيب غربي‌ها شود و اين سازمان جز جيب خودش و منافع طرف خارجي به چيز ديگري متعهد نيست.

وي ادامه داد: متأسفانه اين ابعاد فراتر از شرايط گذشته ساير ارکان را هم دربرگرفته است، آقاي رئيس‌جمهور به جاي اينکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادرش خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه کنند. بايد پرسيد آقاي زنگنه در قراردادهاي جديد نفتي چه خيالي در سر مي‌پروراند. وزارتخانه‌هاي راه، امور خارجه، ارتباطات، تعاون و رفاه اجتماعي و برخي از وزارتخانه‌هاي ديگر مورد طمع اين گروه فاسد قرار گرفته‌اند و اسناد متقني از اين موضوع در دست ماست.

*امثال سيروس ناصري امروز ميدان‌داري جديدي را در کشور آغاز کرده اند

نماينده مردم تهران در مجلس يادآور شد: همان‌هايي که در قرارداد 598 با ايجاد شرايطي جام زهر را به امام(ره) نوشاندند، همان‌هايي که قبول NPT را با افتخار بيان کردند، همان‌هايي که در دوره اول مذاکرات، محور جريانات بودند و در مسير جريانات، همه شرايط کشور را به انجماد کشاندند و در دلالي نفت شريک بودند، امثال آقاي سيروس ناصري، امروز ميدان‌داري جديدي را در کشور آغاز کرده اند.

وي اضافه کرد: امروز با يک شبکه بزرگ فساد مواجه هستيم که به بهانه شرايط پسابرجام و پساتحريم به دنبال تصاحب قدرت براي کسب ثروت افزون هستند. آقاي روحاني به عنوان رئيس جمهور ايران امروز مسئول کشور هستند و بايد از اطرافيان خود صيانت کنند. نمي‌شود 2.5 سال هر هفته روزهاي دوشنبه جلساتي در تهران برگزار شود و آقاي سيروس ناصري هر هفته از اروپا حرکت کند تا به اين جلسات برسد و در اين جلسات هم به دنبال عقيم کردن توليد داخلي و وابستگي به خارج هستند.

*حزبي که روحاني به آن اهتمام دارد از مفسد کرسنت پول گرفته است/ نوبخت بايد پاسخگو باشد

نماينده تهران خاطرنشان کرد: عده‌اي فقط به پورسانت‌هاي خودشان فکر مي‌کنند و به بهانه ورود سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي، به دنبال پر کردن جيب‌هاي خودشان هستند.

زاکاني با طرح اين سؤال که چرا مشکلات کشور همچنان حل نمي‌شود؟ تأکيد کرد: عده‌اي نمي‌خواهند اين مشکلات حل شود؛ بنده پيش از اين درباره فساد کرسنت صحبت کردم و گفتم عده‌اي در کرسنت گاز ايران را به يک پنجم قيمت فروختند، در قرارداد کرسنت مقرر شده در 7 سال اول به ازاي هر 28 مترمکعب، قيمت گاز  50 سنت باشد و در 18 سال بعد 109 سنت باشد.

نماينده تهران در مجلس يادآور شد: مسيري که در قرارداد کرسنت دنبال کرديم که البته آقاي زنگنه و تيم‌شان و کساني که در دادگاه حکم انفصالشان از خدمت صادر شده بود، هنرنمايي‌هايي داشتند، شفاف بود. در اين مسير، حداقل دو گروه دلالي کردند. در سال 80 «مهدي هاشمي» و «عباس يزدان‌پناه يزدي» دلالي کردند و در سال 83 «علي ترقي‌جاه» دلالي کرده است. بايد گفت آن حزبي که امروز داعيه ليست دادن در کشور را در آستانه انتخابات دارد و البته آقاي رئيس‌جمهور هم اهتمام دارد، بايد بدانيد اين حزب از «علي ترقي‌جاه» پول گرفته و اسناد آن وجود دارد. آقاي نوبخت بايد به اين سؤالات پاسخ دهد. احترام و رفاقت سرجايش، اما آقاي نوبخت بايد به اين پرسش‌هاي اساسي ملت پاسخ دهند.

*هاشمي‌رفسنجاني به جاي فرار از پاسخگويي درباره جنايات برخي فرزندانش توضيح دهد

زاکاني يادآور شد: ما در خلال رسيدگي به اين پرونده، به سندي دست يافتيم که اين سند قراردادي بين «حميد جعفر» و شخص «مهدي هاشمي» است که در پنج هفته دادگاه لاهه «حميد جعفر» و «عباس يزدان‌پناه يزدي» به صراحت گفته‌اند که طرف اين قرارداد «مهدي هاشمي» است و تعهداتي را در قبال خارجي‌ها برعهده گرفته است.

زاکاني همچنين خاطرنشان کرد: آقاي اکبر هاشمي‌رفسنجاني به جاي فرار از پاسخگويي، جنايات برخي فرزندانش را توضيح دهد، از قوه قضائيه هم مي‌خواهم بپرسم چرا اين اسناد را به سمع و نظر مردم نمي‌رساند و چرا هنوز «مهدي هاشمي» بابت اين اسناد محاکمه نشده است؟

نماينده تهران در مجلس همچنين گفت: در اين بررسي‌ها دريافتم دو گروه ديگر دلال هم در داخل کشور هستند. در متن قراردادي که بين «مهدي هاشمي» و «حميد جعفر» بسته شده در بند «س» اعلام مي‌کند 8 سنت به ازاي هر 50 سنت فردي دريافت مي‌کند، گروهي ديگري هم طبق اين قرارداد در ايران هستند که يک تا 1.5 درصد کل قرارداد از «حميد جعفر» دريافت مي‌کند. 

زاکاني گفت: «حميد جعفر» مدير سابق شرکت کرسنت است که امروز پسر او اين مسئوليت را دارد و کسي است که امروز داراي پيشينه زشتي است.

*50 سنت دريافتي کل ملت، 8 سنت سهم رشوه گير ها

زاکاني در ادامه اين نشست اظهار داشت: بايد از آقاي زنگنه پرسيد که چرا در دوران صدارت شما فردي به ازاي هر 50 سنت که اين شرکت به ملت ايران پرداخت مي‌کرد 8 سنت دريافت مي‌کرده است.

نماينده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: گروه دومي در اين پرونده وجود دارد که ما به ازاي اصل قرارداد و کل سود يک تا يک و نيم درصد پورسانت دريافت مي‌کنند.

وي ادامه داد: دستگاه‌هاي اطلاعاتي پيرامون اين مسئله که توسط پليس ضد فساد انگليس به واسطه درخواست پليس نروژ که از اسناد دفتر «عباس يزدان‌پناه‌يزدي» استخراج شده و بنا به درخواست سازمان بازرسي کل کشور به داخل منتقل شده است، بررسي کند؛ متاسفانه سازمان بازرسي کل کشور يک کلمه درباره اين مسئله با ما که نمايندگان ملت هستيم، صحبت نکرده است.

نماينده مردم تهران در مجلس با طرح اين سوال که آقاي زنگنه بايد معلوم کند که چه کسي در برابر هر 50 سنت مبلغ 8 سنت پورسانت مي‌گرفته است، اظهار داشت: يک گروه فساد متأسفانه در مقابل سهم 50سنتي 60 ميليون ايراني 8 سنت پورسانت دريافت مي‌کرده است و بايد اين توضيح ارائه شود که چه کسي يک تا يک و نيم درصد از اين معامله پر سود براي خارجي‌ها که سرتاسر آن فساد است دريافت مي‌کرده است.

زاکاني با تاکيد بر اينکه دولت بايد بر اساس حکم دادگاه و تائيد جرم افرادي مانند آقاي جوادي اقدام کند، گفت: متاسفانه دولت يازدهم در زمينه ابطال اين قرارداد و احقاق حق مردم ايران کاهلي مي‌کند.

وي اضافه کرد: بند ديگري در اين قرارداد وجود دارد که به صراحت اعلام مي‌کند اگر مهدي هاشمي بتواند بخشي از رانت و پول‌هايي که رئيس کرسنت متعهد شده به دو گروه داخل کشور بپردازد با تخفيف کاهش دهد در مقابل، شرکتي دو جانبه در دُبي احداث مي‌شود که يک طرف آن مهدي هاشمي و طرف ديگر کرسنت است و الباقي پول در اين شرکت قرار داده شده و کاسبي ديگري شکل مي‌گيرد.

*اسناد کاهلي زنگنه و تيمش درباره محکوميت ايران در دادگاه لاهه درباره فساد کرسنت در دست ماست

نماينده مردم تهران در مجلس با طرح اين سوال که مسئول مواجهه با فساد در کشور ما چه کسي است، افزود: قانون اساسي رئيس جمهور را مسئول مبارزه با فساد مي‌داند؛ اين درحالي است که دستگاه قضايي برخلاف دوران گذشته که خون به دل ما مي‌شد، در مواجه با فساد جدي است.

زاکاني با تاکيد بر اينکه امروز در شرايط حساسي قرار داريم، اظهار داشت: کرسنت که با تباني داور خارجي در دادگاه لاهه به محکوميت ما منجر شد و متأسفانه براي اعتراض به داور از سوي آقاي زنگنه و تيمش کاهلي صورت گرفت که اسناد اين کاهلي امروز در دست ما وجود دارد.

وي با بيان اينکه امروز در شرايطي هستيم که زمينه تنظيم ده‌ها کرسنت در کشور ما در حال فراهم شدن است، تصريح کرد: هنوز کشور ما آسيب قراردادهايي مانند کرسنت را فراموش نکرده هرچند که ما معتقديم حميد جعفر (رئيس وقت شرکت کرسنت) با فساد کرسنت را به سرانجام رساند و درهمي حق اعتراض ندارد و در مقابل وزارت نفت بايد از وي شکايت کند.

نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اما امروز به بهانه عبور از تحريم‌ها با يک مقدمه چيني انجام شده در سال‌هاي گذشته شاهد ظهور و بروز گروهي هستيم که با حضور افرادي مانند سيروس ناصري که علي‌الظاهر ديپلمات بوده و در واقع يک دلال بزرگ نفتي است اقداماتي در حال انجام است.

وي ادامه داد: سيروس ناصري که در مذاکرات 598 و مسير مذاکرات هسته اي در دهه 80 نقش فعالي داشت و در سال 84 به دنبال دريافت 500 هزار دلار رشوه تحت پيگرد قرار گرفت و از کشور فرار کرد و در ادامه به عنوان مشاور حقوقي يکي از کارتل‌هاي بزرگ نفتي به عنوان شرکت «هندو جا» که وابسته به سرويس‌هاي خارجي است به عنوان کسي که سرپنجه‌هاي جدا شده از اقتصاد اين کشور را مي‌خواهد به ايران بازگرداند؛ فعاليت مي‌کند. ناصري با دنبال کردن پرونده اين شرکت «هندو جا» در داخل و گرفتن زمين‌هاي آنها، در فرمانيه شرکتي با عنوان شرکت آشوکا کيش ايجاد کرد.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح کرد: دوشنبه‌ها در دفتر رياست محترم جمهوري جلسه‌اي تشکيل مي‌شود که هدف آن جذب سرمايه گذاري خارجي است و آقاي ناصري که معمولا در خارج از کشور به سر مي‌برد عضو ثابت اين جلسات بوده و نقش اساسي را در حوزه نفت ايفا مي‌کند. اولين اقدام اين افراد ايجاد قراردادهاي نسل سوم بيع متقابل بود

وي اضافه کرد: گروهي به سرپرستي آقاي ابراهيمي از حقوقدان‌هاي بزرگ کشور کارگروهي را براي بازبيني اين قراردادها تشکيل دادند و با اين نظر که قراردادها بايد به تصويب مجلس برسد مشغول تصحيح اين قراردادها شدند.

وي ادامه داد: ولي همزمان در دُبي و با مسيري که آقاي ناصري طي مي‌کرد کارگروه ديگري با حضور کارشناسان حقوقي شرکت «هندو جا» براي قراردادهاي نفتي ايران اقدام به تنظيم سند کردند.

زاکاني تصريح کرد آقاي زنگنه ادعاي درستي درباره تنظيم سه سند براي قراردادها دارند؛ يک سند سندي بود که کارگروه آقاي ابراهيمي آن‌ را انجام داد و سند دوم نيز سندي بود که کارشناسان شرکت هندوجا آن را نوشتند و سند سوم هم همان سندي است که بعد از اعتراض به سند هندوجا با يک سند تلفيقي از سوي آقاي حسيني تنظيم شد و در آبان ماه امسال خلاصه 11 صفحه‌اي آن از سوي هيات دولت تصويب شد.

وي اظهار داشت: بعد از تنظيم اين قرارداد ما با صحنه‌اي مواجه شديم که در همه مراحل نفت ما، نسبت به واگذاري بزرگترين دارايي خود اقدام به دست و دل بازي کرديم.

زاکاني با بيان اينکه طرفداران اين قرارداد ادعا مي‌کنند که ما نياز به سرمايه گذاري، تجربه و تخصص خارجي داريم، تصريح کرد: وقتي در سال 84 دست اين گروه‌ها از صنعت نفت ايران جدا شد آنها با تشکيل شرکت‌هاي خصوصي امکاني را فراهم کردند که در سال 92 بتوانند 50 درصد سهم داخلي قرارداد را نيز به شرکت‌هاي متعلق به آقاي زنگنه و برخي اعضاي دولت واگذار کنند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تاکيد ايران بر بهره‌گيري از ميادين مشترک، گفت: ولي در اين قراردادها هم ميادين مشترک و هم ميادين داخلي مدنظر است و متاسفانه بهره‌برداري از ميادين داخلي به جاي تاکيد بر بهره‌گيري از ميادين مشترک داراي اولويت است.

زاکاني با بيان اينکه آيا اين نمي‌تواند سوال باشد که چرا ما در خليج‌فارس از ميادين مشترک کمترين برداشت را داريم، تصريح کرد: سوال ما اين است که آقاي ناصري چه نسبتي با شرکت‌هايي در راس الخيمه و رقيبان ما در بهره‌برداري از ميادين مشترک دارد و آقاي زنگنه نبايد پاسخگوي عدم اولويت دادن به بهره‌برداري از ميادين مشترک و اينکه چه کساني پورسانت مي‌گيرند که نگذارند سياست ما درباره برداشت از ميادين مشترک عملي شود، باشد.

وي ادامه داد: هدف‌گذاري اين گروه اين است که در بخش نفت شرکت‌هاي خصوصي همين افراد با شرکت‌هاي خارجي مشارکت کنند و برخلاف قرارداد به اين شرکت‌ها مجوز داده شده که مي‌تواند در خارج تاسيس شوند و در نهايت همه اين شرکت‌ها در باشگاه نفت و نيرو دارايي ملت ايران را به غارت ببرند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه اولويت اين گروه‌ها حضور در عرصه نفت يا پتروشيمي،‌ طلا و مس است، اظهار داشت: امروز شرايطي در کشور ما در حال انجام است که ما به ازاي آن عده‌اي جيب خود را تا نسل‌ها پر خواهند کرد و با بستن قراردادهاي ناقص و ايجاد زمينه‌هاي ادعاي طرف مقابل ملت ايران را تا سال‌ها بدهکار خواهند نمود و ملت ما را در موضع مصرف‌کننده صرف قرار مي‌دهد.

وي اضافه کرد: چرا بايد در حوزه راه و ترابري و بخش‌هاي ريلي آن و جذب سرمايه گذاري همين گروه‌هاي دلال واسطه باشند و چرا در حوزه ارتباطات و زيرساخت يک عده دنبال اين هستند که با همراهي گروهي وابسته به دستگاه‌هاي جاسوسي اختيارات حاکميتي نظام را سلب کنند.

زاکاني با انتقاد از عدم برخورد با گروه‌هاي فسادي که اقدامات فسادانگيز آنها در زمينه نفت و انرژي به خوبي مشهود است، گفت: من اين اسناد را به دستگاه‌هاي اطلاعاتي خواهم داد تا به اين مسئله رسيدگي کنند.

زاکاني در بخش ديگري از اين نشست با بيان اينکه ما در بررسي برجام به اسنادي رسيديم که نشان داد زمينه براي وابستگي کشور به خارج فراهم شده است، تصريح کرد: مشکل اصلي اين افراد وابستگي به باندهاي قدرت و ثروت و پول است و سوال اساسي ما اين است که چرا دولت جلوي اين افراد را نمي‌گيرد و نمي‌گذارد در شرايط اقتصادي کشور شفافيت وجود داشته باشد.

*دولت توضيح دهد در وزارت اقتصاد و بانک مرکزي چه مي‌گذرد

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با طرح اين سوال که دولت بايد توضيح دهد که در وزارت اقتصاد و بانک مرکزي چه مي‌گذرد، افزود: اين مسائل همان خطوط قرمزي بود که ما نبايد در برجام مي‌فهميديم، البته من در اين جا درباره برجام صحبت نمي‌کنم بلکه درباره فساد حرف مي‌زنم.

وي ادامه داد: سوال ما اين است که اين افراد با وزارت رفاه و شرکت شستا و همچنين وزارت ارتباطات و وزارت صنعت چه کار دارند؛ همه اين وزارتخانه‌ها مورد طمع هستند.

زاکاني در ادامه اظهار داشت: من تعجب مي‌کنم که چرا آقاي روحاني که تاکيد بر مبارزه با فساد دارد از برادر خود غفلت دارد؛ يک عده بيايند و بگويند که برادر رئيس جمهور در اين کشور چه کار مي‌کند.

وي با اشاره به سابقه مقابله برخي دلسوزان با فساد در دولت‌ها، گفت: وقتي ما به معاون اولي آقاي رحيمي در دولت قبل معترض بوديم عده‌اي به ما مي‌گفتند که اين مسائل را نگويند ولي ما بر روي حرف خود تاکيد کرديم و در نهايت ديديم که اين فرد محکوم شد و به زندان افتاد. 

وي ادامه داد: امروز افرادي تحت قالب شرکت هاي تاسيس شده در خارج از کشور با دستورالعمل‌هايي که بيگانگان براي ما نوشته‌اند مي‌خواهند سرمايه‌هاي کشور را نابود کنند و امثال گروه هندوجا در اين راستا به منافع خود رسيده‌اند.

زاکاني ادامه داد: چرا مردم ما بايد از حقوق يک تا دو ميليوني محروم باشند ولي خانواده عده اي در سوئيس و انگليس زندگي کرده و به عنوان نابغه اقتصادي اموال ملت را به يغما ببرند.

وي با بيان اينکه امروز نيازمند پالايش جدي در بخش‌هاي مختلف کشور هستيم و هر مجموعه‌اي حتي مجلس بايد اين پالايش را از خود شروع کند، اظهار داشت: دولت بايد از خود و آقاي روحاني از برادر و دفترش اين پالايش را شروع کند.

زاکاني با اشاره به دوره راي اعتماد به وزراي دولت اظهار داشت: رئيس‌جمهور در زمان رأي اعتماد آقاي زنگنه گفت که من دو ماه هم نمي‌توانم وزارت نفت را با سرپرست اداره کنم و در آن روز من شک نداشتم که ما در کرسنت محکوم مي‌شويم و در نهايت نيز ديديم که با تباني داور کانادايي و بي‌مسئوليتي وزارت نفت ما محکوم شديم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهمال وزارت نفت دولت در دفاع از حق ايران در پرونده کرسنت، گفت: من از دفتر حقوقي درخواست مي‌کنم که لايحه دفاعيه ايران در دادگاه لاهه را ترجمه کنند تا مردم ببينند چه چيزي در اين لايحه نوشته شده است؛ آقاي محبي که سال‌هاست بر اريکه حقوقي کشور تکيه زده چرا اين لايحه را ترجمه نمي‌کند.

وي ادامه داد: ما امروز وظيفه داشتيم در حد کليات و سرنخ‌ها صحبت کنيم و به آقاي روحاني نيز مي‌گويم که راه پيشرفت ملت تکيه بر توان داخلي و استعدادهاي جوانان ايران است نه راهي که عناصر رانت خوار و جاسوس در مقابل شما قرار مي‌دهد.

زاکاني با بيان اينکه آقاي رئيس‌جمهور در مبارزه با فساد ابتدا بايد از اطراف خود شروع کند، تصريح کرد: پس از اينکه آقاي روحاني مبارزه با فساد را از نزديکانش شروع کرد، هر فساد ديگري که در کشور مي‌داند افشا کند؛ اما به  آقاي رئيس‌جمهور مي گويم زماني حرف شما در مبارزه با فساد قابل توجه است که چشم بر همراهان خود نبنديد.

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به سختي‌هاي زندگي بخش زيادي از جامعه تصريح کرد: متاسفانه امروز عده‌اي روزي خود را در ميان زباله‌ها در مي‌آورند چون پول آنها به جيب يک مشت دلال مي‌رود.

وي با بيان اينکه سه گروه در خارج از سازمان‌هاي فساد حمايت مي‌کنند، اظهار داشت: گروه اول کشورهاي مختلف به وسيله سرويس‌هاي اطلاعاتي‌شان و گروه دوم کارتل‌هاي اقتصادي مانند شرکت هندو جا و گروه سوم شرکت‌هاي خاص هدف‌گذاري شده هستند که از اين سازمان‌ها حمايت مي‌کنند.

*همه چيز در اين دولت محرمانه است

زاکاني با اشاره به ديدار رئيس جمهور با رئيس شرکت ايرباس و پژو گفت: چه زماني سابقه داشته که رئيس جمهور کشور با مسئول يک شرکت خارجي مانند ايرباس جلسه بگذارد؟ سؤال اين است که پورسانت جوش دادن اين معامله به جيب چه کسي واريز خواهد شد و چرا بايد همه چيز در اين دولت محرمانه باشد؟

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قرارداد ايران با شرکت پژو فرانسه گفت: برخي از مديران و سهامداران ايران خودرو در گفت‌وگويي که با آنها داشتم اعلام کردند که از محتواي اين قراردادها بي خبرند.

وي ادامه داد: معتقدم خطري که امروز انقلاب اسلامي ايران را تهديد مي کند باعث مي‌شود که ملت ايران براي سال‌ها مقروض کشورهاي بيگانه باشند.

*هشدار زاکاني درباره آلوده شدن فرزندان برخي مسئولان در فساد اقتصادي

زاکاني در بخش ديگري از سخنانش گفت: 20 سال آينده جز حوزه خليج فارس، ساير کشورها دست‌شان خالي مي‌شود، متأسفانه در حال حاضر عده‌اي مسيري را مي‌روند که ماحصل آن وابسته کردن کشور است، برخي مسئولان قوا دقت کنند فرزندان برخي از آنان درگير اين موضوع هستند يعني شرايطي که اخلال در نظام اقتصادي و اقدام عليه امنيت ملي محسوب مي‌شود. شرايط را به سمتي مي‌برند که با آلوده کردن برخي مسئولان، به خاطر پول و مسائل نامشروع، آنها را هم همراه خودشان کنند. دولت بايد در اين مسير تجديدنظر کند.

وي افزود: اهتمام رئيس‌جمهور در مقابله با فساد را اجر مي‌نهيم و قدر مي‌دانيم و آقاي رئيس‌جمهور بايد در اين زمينه از اطرافيان و برادرش شروع کند، اسناد ناجوري در سوءاستفاده از کشور را در دست افرادي مي‌بينيم که همه‌کاره دولت هستند، هر چند دولت مي‌تواند اين موارد را تکذيب کند، ولي ما يکي يکي آنها را افشا مي‌کنيم.

زاکاني بر همين اساس يادآور شد: مسيري را پيش مي‌روند که حاکميت را دچار مشکل کنند. عده اي مي‌خواهند کشور را عده‌اي خاص وابسته کنند که پول و حتي رگ حيات کشور در دست آن افراد خاص باشد؛ انتظار داريم دستگاه‌هاي امنيتي به اين موضوع رسيدگي کنند و بنده اين اسناد را در اختيار دستگاه‌هاي امنيتي قرار مي‌دهم.

*برجام 2 آقاي رئيس‌جمهور بايد به بحث مبارزه با فساد معطوف شود

وي با بيان اينکه انتظار داريم دولت با فساد مبارزه کند و اين مبارزه با فساد را از کنار رئيس‌جمهور و اطرافيانش آغاز کند، تصريح کرد: معتقدم اين گروه که سه بخش خارجي دارد، در داخل هم گروه‌هايي به دنبال طمع‌ورزي هستند و بايد دست آنان از اقتصاد کشور کوتاه شود، معتقدم برجام 2 آقاي رئيس‌جمهور بايد به بحث مبارزه با فساد معطوف شود و اين مبارزه با فساد را بايد از اطرافيان خود شروع کنند.

نماينده تهران در مجلس تأکيد کرد: اگر اين اتفاق بيفتد، صلاح و رستگاري از آن کساني است که با فساد مبارزه کرده‌اند ولي در غير اين صورت، نمايندگان ملت ساکت نخواهند نشست، ما موظفيم در برابر اين پلشتي‌ها بايستيم تا آينده روشني در مقابل ملت ايران قرار گيرد و اميد به جامعه ايران بازگردد.

وي افزود: عده‌اي مي‌خواهند هم اصل نظام را مخدوش کنند و هم آنگونه نظام را در اذهان عمومي تيره و تار نشان دهند که اميد مسلمانان و مظلومان جهان و مردم ايران را از بين ببرند.

اين کانديداي انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابيه تهران در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس گفت: عده‌اي دنبال اين هستند تا عناصري را براي انتخابات مجلس مطرح کنند که آنان انتخاب شوند و به عنوان نماينده مجلس، شروع به فعاليت کنند اما نظارت بر دولت را تعطيل کنند، اين گروه مافيايي در کمتر از آني مي‌تواند مشکلات را خودش حل کند، لذا اگر به ارکان کشور دسترسي يابند، با يک تلفن مشکلات را حل مي‌کنند، اگر مجلس را هم در دست گيرند که واويلاست.

وي در همين زمينه گفت: اين افراد براي انتخابات خبرگان رهبري هم کار مي‌کنند تا رهبري معزز نتواند جلوي فساد را بگيرد، هر چند با پول کثيف نمي‌شود مجلس صالحين ايجاد کرد.

* قوه قضائيه به پرونده مفتوح آقاي زنگنه رسيدگي کند

زاکاني با طرح اين سؤال که چرا قوه قضائيه به پرونده مفتوح آقاي زنگنه وزير نفت رسيدگي نمي‌کند، تصريح کرد: بايد دستگاه قضايي به اين پرونده هم رسيدگي کند. مجلس به اين موضوعات حساس است و مسائل را پيگيري مي‌کند. همين الان استيضاح آقاي زنگنه آماده است ولي ما مي‌خواهيم دولت خودش اصلاح امور را آغاز کند، هر چند اعتراض ما پابرجاست اما متأسفانه گوش شنوايي وجود ندارد.

نماينده تهران در مجلس ادامه داد: وقتي بناست نمايندگان مجلس عناصري را در رابطه با فساد اقتصادي معرفي کنند، همه ارکان دولت بسيج مي‌شوند که نمايندگان مجلس را اقناع کنند، به واسطه پيچيدگي پرونده و ابعاد قرارداد کرسنت، ممکن است عده‌اي به عناصر دولتي اطمينان کنند. قبل از رأي اعتماد به آقاي زنگنه، در جلسه فراکسيون اصولگرايان، آقاي زنگنه پاي تابلو رفت تا قيمت گاز را محاسبه کند، بنده به او گفتم ما نسبت به قرارداد کرسنت احاطه و اشراف داريم، به طور جزئي سؤال مي‌کنيم و شما هم بايد به طور دقيق پاسخ دهيد.

*ماجراي فرار زنگنه از پاسخگويي به سؤالات جزئي درباره فساد کرسنت

وي افزود: به آقاي زنگنه در آن جلسه گفتم طبق قرارداد کرسنت هر چه قيمت نفت بالاتر مي‌رود، سود ما کمتر و سود شرکت کرسنت بيشتر مي‌شود، آقاي زنگنه پس از اين صحبت من چند دقيقه‌اي شروع به گشتن برگه‌اي در پرونده‌هايي که در دست داشت، کرد و پس از چند دقيقه گفت جلسه‌اي دارد و بايد برود و رفت و همه در آن جلسه به اين حرکت زنگنه خنديدند.

زاکاني گفت: در جلسه رأي اعتماد به آقاي زنگنه، رئيس‌جمهور در پايان جلسه دفاع  مبسوطي از آقاي وزير نفت انجام داد و گفت اگر اين افراد نباشند نمي‌تواند کشور را اداره کند، عده‌اي از نمايندگان شايد به خاطر اين صحبت آقاي رئيس‌جمهور به وزير نفت رأي اعتماد دادند.

وي با بيان اينکه وجود چنين افرادي مانند آقاي زنگنه در وزارت نفت سم مهلکي براي بخش انرژي کشور است، گفت: شرايط به سمتي پيش رفته که بايد نفت را امروز به يک پنجم قيمت واقعي آن بفروشيم. امروز به قراردادهاي IPC که اشکالات متنوعي دارد و در تناقض آشکار با سياست‌هاي نظام و مغاير قانون اساسي است، مواجه هستيم؛ اين قاعده متأسفانه شکل گرفته و جالب اينجاست که وقتي معترض مي‌شويم، مي‌گويند اين چند قرارداد است و هنوز به قرارداد واحد نرسيديم، بايد گفت اگر صداي نمايندگان ملت درنمي‌آمد، با همان 11 صفحه قرارداد، کل ذخاير کشور را مي‌فروختند و دارايي ملت را به يغما مي‌بردند.

زاکاني خطاب به مسئولان وزارت نفت گفت: چرا قراردادهاي جديد نفتي را ترجمه نمي‌کنيد و در اختيار ملت قرار نمي‌دهيد، متأسفانه مسئولان وزارت نفت قرارداد خام را در معرض اطلاع ديگران قرار نمي‌دهند تا اشکالات آن مشخص نشود؛ يک گروه حقوقي محدود در تمام شرايط و همه عرصه هاي حقوقي کشور، ميدان‌داري مي‌کنند، کسي برود عملکرد اين گروه حقوقي را مرور و بررسي کند تا ببيند اين گروه حقوقي دقيقاً تاکنون چه دستاوردي داشته است.

 وي در بخش پاياني اين نشست خبري در پاسخ به ادعاي خبرنگار آنا مبني بر کمک 500 ميليارد سازمان تبليغات اسلامي به نشريه پنجره، توضيح داد: در کشور بسياري حرف نمي‌زنند، نه اينکه اطلاعاتي نداشته باشند، چون مي‌ترسند اگر موضوعي بگويند، طرف مقابل مشت آنها را باز کند. بنده از سال 82 که به مجلس رفتم تا به امروز درباره پرونده‌هاي مهمي با ملت عزيز صحبت کردم.

نماينده تهران در مجلس گفت: به ياد دارم زماني که با آقاي يونسي درباره فعاليت هاي اقتصادي وزارت اطلاعات برخورد کردم، آقاي يونسي گفت مي‌دانم اشکالاتي وجود دارد اما نمي‌توانم برخورد کنم، گفتم اگر شما برخورد نکنيد، ما برخورد مي‌کنيم، و اين فرد را از مسئوليت کنار بگذار.

زاکاني خاطرنشان کرد: تا به امروز بنده در اسناد مختلفي وارد شدم که در مقابل آن عده‌اي به دنبال افشاگري هايي عليه بنده بودند، يعني باعث و باني آن هم کساني بودند که اسامي آنان را اعلام کردم، دو افشاگري تاکنون عليه بنده انجام شده است،‌ يکي راجع به نمرات ديپلم بنده است که دو درس را در سال 62 افتادم، در سال 62 وقتي از جبهه برگشتم در حالي که اصلاً در کلاس‌هاي درس شرکت نکرده بودم، خردادماه در امتحانات شرکت کردم و دو درس را افتادم، عده‌اي اين را به عنوان فساد بنده و افشاگري عليه بنده مطرح مي‌کنند و مي‌خواهند با توجه به افشاي اين موضوع، در مورد مفاسد اقتصادي صحبت نکنم.

وي گفت: يک ترم هم در دانشگاه مشروط شدم که آن زمان بنده دانشگاه درس مي‌خواندم و بعدازظهرها براي کسب درآمد مسافرکشي مي‌کردم تا خرج زن و بچه‌ام را بدهم، اين موارد را عده‌اي به عنوان جرم بنده مطرح مي‌کنند، سند دومي هم منتشر شد پيرامون قراردادي که به درخواست سازمان تبليغات اسلامي از نشريه پنجره توسط بنده به عنوان مديرمسئول اين نشريه امضا شده بود.

نماينده تهران در مجلس با بيان اينکه هر سازماني هر ساله ده‌ها قرارداد مي‌بندد و يکي را در آن زمان با نشريه پنجره منعقد کرده بودند، گفت: سازمان تبليغات اسلامي با نشريه پنجره قرارداد بسته بود که ما توليد محتوايي براي آنها داشته باشيم و آنها هم پولي را در قبال اين توليد محتوا به ما بدهند، اما در نهايت نه پولي داده شد و نه محتوايي توليد شد، آقاي خاموشي به عنوان رئيس سازمان تبليغات اسلامي به بنده گفت که با مشکلات مالي مواجه شديم و آن قرارداد کان‌لم يکن شود، در آن زمان آقاي خاموشي دنبال کردند که عناصر منتشر کننده اين قرارداد را شناسايي کنند.

وي در پايان با بيان اينکه خائن ترسو است، گفت: بنده در تمام طول زندگي‌ام مشکلي نداشته‌ام و به همين دليل امروز راحت اينجا نشسته‌ام و صحبت مي‌کنم، زماني که با آقاي يونسي برخورد کردم، شب آن روز، مديرکل معاونت پارلماني وزارت اطلاعات به دفتر بنده آمد و به بنده گفت که با ما معامله کنيد، حتي گفت مجلس ششمي‌ها با ما معامله مي‌کردند، بنده به وي گفتم تا صبح فکر کن، ببين قيمت دين ما چقدر مي‌شود، صبح که آمدم، يک حسن آقايي بود و به بنده گفت ما از شما چيزي نداريم اما برخي گفته‌اند از رفقاي شما اسنادي در دست ماست، بنده به او گفتم رفقاي من بهشت‌زهرا هستند، اما اگر کسي از اطرافيان فعلي بنده مشکلي دارد اعلام مي‌کنم که اگر کاري انجام داده بگويند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 6

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.