1394/11/28 - 7 : 28
کد خبر: 10820
چند تن از روساي ادارات اهر به‌دليل تخلفات انتخاباتي از سمت خود برکنار شدند
احرار خبر: فرماندار شهرستان اهر گفت: چند تن از روساي ادارات به دليل عدم بي‌طرفي در انتخابات و تبليغات براي کانديداهاي خاص و عدم توجه به تذکرات مکرر درباره توجه به قوانين، موجب برکناري افراد از سمت خود شده است.

به گزارش احرار خبر، سيد محمدعابدي در شوراي اداري شهرستان اهر، با اشاره به اينکه در آستانه دو انتخابات مهم پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي قرارگرفته‌ايم، اظهار داشت: باوجوداينکه 10 روز تا روز موعود و روز حماسه که در هفتم اسفند امسال نهاده شده زمان مانده، اميدواريم تا شاهد حماسه ديگري در تاريخ جمهوري اسلامي باشيم که براي چندمين بار نشان مي‌دهند، تا آخرين قطره خون در جهت حمايت از ولايت‌فقيه و نظام وفادار خواهند بود.

وي با اشاره به اينکه انتخابات در شهرستان اهر با آرامش و امنيت کامل پيگيري شده و تا امروز هيچ مشکلي که حتي در برخي از شهرستان‌ها به وقوع مي‌پيوندد با نظارت مسئولان ذي‌ربط انتخابات پيش مي‌رويم، ادامه داد: همه اقدامات برگزاري انتخابات در اهر انجام‌شده و اعضاي شعب اخذ رأي با همکاري هيئت‌هاي اجرايي انتخاب و در سامانه جامع انتخابات ثبت‌شده است.

فرماندار اهر، از انتخاب و تعيين بازرسان، سربازرسان و نمايندگان فرماندار براي نظارت بر شعب صندوق‌هاي اخذ رأي در شهرستان اهر خبر داد، گفت: افرادي که احساس کرديم بي‌طرف هستند هم از مردم عادي و هم از مسئولان ادارات براي اعضاي شعبه‌هاي اخذ رأي در انتخابات انتخاب کرده‌ايم و موضوعي که بيشتر مهم است، همکاري همه‌جانبه روساي ادارات بوده، طبق قانون‌گذاري افراد وابسته به دولت در اين انتخابات براي برگزاري هرچه بهتر استفاده خواهيم کرد.

وي با تأکيد بر اينکه بي‌طرفي کامل روساي ادارات برابر قوانين و مقرراتي که هيچ‌گونه دخالتي در مسائل مربوط به تبليغات کانديداها نداشته باشند، عنوان کرد: اگر کسي براي تبليغات در خدمت کانديدايي قرار بگيرد مطابق قانون مرتکب خلاف واقع‌شده و حتي براي اين‌گونه افراد مجازات قانوني نيز پيش‌بيني‌شده است.

عابدي با اشاره به اينکه حضور مسئولان اعم از مجريان انتخاباتي و مسئولين ادارات در جلسات کانديداها جرم محسوب مي‌شود، گفت: با توجه به اينکه انتخابات پنجمين مجلس خبرگان رهبري نيز امسال در پيش داريم، ولي ما اجازه نداريم که در دفاتر، ستادهاي انتخاباتي و جلسات نامزدهاي مجلس خبرگان رهبري حاضر شويم.

رئيس ستاد انتخابات شهرستان اهر، با اشاره به اينکه کارکنان ادارات به‌غيراز روسا بعد از ساعات اداري و يا با گرفتن مرخصي مي‌توانند در ستادهاي کانديداها حضور يافته و يا براي تبليغات آنها فعاليت کنند، گفت: تا پايان ساعت اداري هيچ کارمندي اجازه ندارد در محيط اداره با استفاده از امکانات دولتي براي تبليغ له يا عليه کانديداهاي خاص استفاده کند و اگر چنين فعاليتي در ادارات مشاهده شود جزو تخلفات اداري محسوب شده و طبق قوانين موردبررسي قرار مي‌گيرد.

وي بابيان اينکه مسئولين در صورت ارتکاب تخلفات انتخاباتي از سمت مسئوليت برکنار خواهند شد، بيان داشت: مسئولين در انتخابات مجلس شوراي اسلامي بارها تذکر داده‌ايم که هيچ‌گونه دخالتي نداشته باشند و در اين مورد چند تن از روساي ادارات به دليل عدم بي‌طرفي در انتخابات با تبليغات براي کانديداي خاص که تذکرهاي کتبي و شفاهي که به اين مسئولين ارجاع داده‌شده بود، ولي آنها به اين قوانين بي‌توجهي کردند که موجب برکناري افراد از سمت خود شده است.

عابدي در ادامه سخنان خود به تحولات کشورهاي سوريه و عراق نيز اشاره کرد و گفت: اکنون رزمندگان جهان تشييع و اسلام در فرامرزها از پيشروي تروريست‌هاي داعش جلوگيري مي‌کنند، هدف حملاتي که اکنون در عراق، سوريه و ديگر ممالک اسلامي صورت مي‌گيرد جمهوري اسلامي ايران بوده و دشمنان هدف اصلي خود را از حمايت داعش نفوذ به ايران گذاشته‌اند.

رئيس شوراي اداري شهرستان اهر، با اشاره به اينکه اگر ايران در سوريه و عراق با تروريست‌هاي داعش مقابله نکند شايد همين جنگ را به داخل کشورمان بکشانند که ديگر کسي شايد شاهد اين امنيت نباشد، تصريح کرد: ادارات شهرستان اهر بايستي کمک‌هاي مادي خود براي تقويت جبهه‌هاي مقاومت و مدافعان حرم در کشورهاي درگير با تروريست‌ها با شماره‌حسابي که سپاه ناحيه اهر اعلام کرده واريز کنند، و تاکنون برخي از ادارات در اين خصوص کمک‌هايي کرده‌اند که نياز به همکاري ديگر ادارات نيز هستيم.

وي با تأکيد بر اينکه اکنون در سوريه و عراق نيازي به نيروهاي انساني نيست و در حال حاضر نيازمند کمک‌هاي مادي ملت غيور ايران هستند، ابراز داشت: هر مقدار کمکي که چه از سوي ادارات و چه از طريق مردم شهرستان اهر و يا ساير نقاط جمع‌آوري شود همين کمک‌هاي مردمي براي تأمين نيازهاي مدافعان حريم ولايت و مردم نيازمند اين کشورها ارسال مي‌شود.

فرماندار اهر در پايان خاطرنشان کرد: اردوگاه کفر براي تروريست‌هاي داعش ماهانه به پول 10 ميليون تومان حقوق پرداخت مي‌کنند تا مردم بي‌دفاع و مظلوم که بيشتر غيرنظامي هستند را به خاک و خوب بکشانند، ولي متأسفانه رزمندگان اسلام که در سوريه و عراق با تروريست‌ها درگير هستند کمک مالي چنداني نمي‌شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 6

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.