1394/11/24 - 19 : 21
کد خبر: 10767
معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي خبر داد
آغاز حفاري خط سوم مترو تبريز از ترمينال تا فرودگاه/ کارکردن يک هزار نفر در زيرزمين در تبريز
احرارخبر:معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي از استقرار دستگاه تي‌‌بي‌ام براي حفاري خط سوم مترو تبريز از ترمينال تا فرودگاه خبر داد و گفت: نيمه اول سال 95 مترو تبريز به ميدان ساعت مي‌رسد.

محمدصادق پورمهدي امروز  اظهار داشت: از سال 80 آغاز شده تا سال 92 براي مترو تبريز در مجموع 700 ميليارد هزينه صرف شده که از اين ميزان 500 ميليارد سهم دولت و 200 ميليارد سهم شهرداري تبريز بوده است.

وي افزود: بعد از روي کار آمدن دولت جديد و تغيير مديريت، با شهرداري توافق شد تا براي مترو يک فکر اساسي شود بر همين اساس خواستيم تا  مديريت جديد در اين مورد برنامه‌ريزي کند.

معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي افزود: در دولت جديد با وجود محدوديت مالي قول داديم تا تامين اعتبارات کنيم و خوشبختانه بر اساس همين زمان‌بندي شهرداري نيز سهم آورد و در نيمه دوم سال 92 و  93 مجموعا 400 ميليارد تومان اعتبار نقدي و غيرنقدي اختصاص داد که در خرداد فاز اول خط يک افتتاح شد.

وي ادامه داد: بر اساس زمان‌بندي و تصميماتي که در سفر دولت به استان اتخاذ شد، مقرر شد تا دولت نيز حمايت کند و شهرداري نيز به ميزان يک و نيم برابر آورده دولت کمک کند که با توجه به اين مسئله انشاءالله خط يک مترو تبريز را نيمه اول سال 95 تا ميدان ساعت خواهيم رساند.

پورمهدي با بيان اينکه ريل‌گذاري از ميدان ساعت آغاز شده و تا تپلي‌باغ ادامه يافته است، اضافه کرد: در حال حاضر 5 واگن در حال کار بوده و 3 واگن نيز در بندرعباس است که تا آخر سال 8 واگن خواهيم داشت که هر کدام 5 کوپه دارند.

وي ادامه داد:  2 واگن ديگر نيز خودمان در حال خريد هستيم که در نيمه اول سال 95 تا ميدان ساعت مسافر خواهيم برد و تلاش خواهيم کرد تا نيمه اول 96 نيز تا چهارراه لاله به اتمام برسانيم.

پورمهدي با بيان اينکه براي سال آينده در بودجه شهرداري نيز در اين خصوص اعتباراتي در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر مترو به خوبي پيش مي‌رود و در کنار خط يک، عکليات اجراي خط دو نيز آغاز شده است.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي، در ادامه از اتمام حفر تونل خط يک مترو تبريز خبر داد و افزود: دومين دستگاه tbm از آخرين ايستگاه يعني ايستگاه 16 در لاله خارج خواهد شد و بعد از آن  در ترمينال تبريز مستقر شده تا خط 3 که از ترمينال تا فرودگاه است آغاز شود.

وي با تاکيد بر اينکه عمليات اجرايي مترو تبريز با جهش بسيار خوبي در حال پيش روي است، گفت: در حال حاضر يک هزار نفر در زير زمين تبريز و در بخش‌هاي مختلف مترو کار مي‌کنند.

پورمهدي خاطرنشان کرد: سعي داريم تا گره‌هاي شهري را باز کنيم و روي حمل و نقل عمومي و ترافيک کار مي‌کنيم و به عبارتي پروژه هاي شهري هماهنگ پيش مي‌رود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 6

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.