1394/11/24 - 8 : 31
کد خبر: 10763
فروش بليت نوروزي پروازهاي داخلي‌ با افزايش متوسط ?? درصد/ اعمال نرخ‌هاي توافقي لغو شد
احرار خبر: لغو شدن نرخ‌هاي توافقي در بليت پروازهاي داخلي نوروز، فروش درصدي بالايي از ظرفيت‌ ناوگان براي نوروز و فروش بليت پروازهاي نوروزي با افزايش متوسط ?? درصدي، از مواردي بود که دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي به فارس اعلام کرد.

به گزارش احرار خبر به نقل از فارس، مقصود اسعدي ساماني، ‌با اشاره به فروش بليت نوروزي پروازهاي داخلي توسط شرکت‌هاي هواپيمايي اظهار داشت: پس از اجراي قانون آزادسازي نرخ بليت هواپيما در پروازهاي داخلي در مقطعي بسيار کوتاه و روزهاي اول اجراي قانون، مشکلاتي در قيمت‌ها رخ داد، اما امروز نرخ بليت در مسيرهاي آزاد شده روند متعادلي دارد.

وي ادامه داد: شرکت‌هاي هواپيمايي تلاش کردند، در راستاي واقعي کردن نرخ بليت پروازهاي داخلي، افزايش 25 تا 35 درصدي و متوسط 30 درصدي نسبت به نرخ‌هاي تکليفي گذشته در برخي مسيرها اعمال کنند، ضمن آنکه در برخي مسير‌هاي آزاد شده نرخ‌ها کاهش هم داشت.

دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي گفت: در حال حاضر نرخ‌هاي متنوع در روزها، ساعات و کلاس‌هاي متفاوت پروازي اعمال مي‌شود، البته در برخي از ايام و کلاس‌هاي پروازي نرخ‌هاي کنوني از نرخ‌هاي قبلي تکليفي، پايين‌تر است.

وي با اشاره به اينکه انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي و سازمان هواپيمايي کشوري به صورت منظم نرخ‌هاي بليت هواپيما را رصد مي‌کنند، افزود: تا‌ امروز نشاني از اعمال نرخ‌هاي هيجاني و غيرمتعادل از سوي شرکت‌ها و آژانس‌ها مشاهده نشده است.

اسعدي ساماني گفت: براي ايام نوروز هم طي هماهنگي با شرکت‌هاي هواپيمايي و با توجه به يک سر خالي بودن پروازهاي رفت يا برگشت، افزايش نرخ متوسط 30 درصدي در قيمت‌ها نسبت به نرخ‌هاي تکليفي گذشته، اعمال شده است‌ و مسافران مي‌توانند با توجه به توان مالي خود و در ايام و ساعت‌هاي مختلف، کلاس‌هاي مختلف پروازي را انتخاب کنند.

دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي بيان کرد:‌ براي پروازهاي نوروزي‌ از 25 اسفند امسال تا 15 فروردين سال بعد، ‌تلاش شده است، شرکت‌هاي هواپيمايي نرخ‌هاي‌ متناسب و متعادلي اعمال کنند.

وي اظهار داشت: شرکت‌هاي هواپيمايي که برنامه‌هاي پروازي خود را از قبل براي نوروز تنظيم کرده بودند، بليت‌هاي نوروزي را در سيستم عرضه کرده و به فروش رسانده‌اند و سهميه ايام نوروز اين ايرلاين‌‌ها اغلب به پايان رسيده است؛ همچنين شرکت‌هاي هواپيمايي ديگر که برنامه‌هاي فصلي تنظيم مي‌کنند و هر دو تا سه ماه يک بار اين برنامه تنظيم مي‌شود، در حال ‌عرضه بليت‌هاي نوروزي هستند و يا تنظيم برنامه آنها حداکثر تا چند روز آينده به پايان رسيده و عرضه مي‌شود.

اسعدي ساماني افزود: مسافراني که متقاضي سفر در ايام نوروز هستند، بايد بليت‌هاي خود را از سايت شرکت‌هاي هواپيمايي و دفاتر ايرلاين‌ها و آژانس‌هاي داراي مجوز بند «الف» تهيه کنند و از خريد بليت از سايت‌هاي اينترنتي غيرمجاز خودداري کنند.

دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي بيان کرد: ممکن است آژانس‌هاي داراي مجوز بند «ب» نيز اقدام به فروش بليت نوروزي کنند و احتمال دارد اختلالي در خريد بليت براي مردم ايجاد کنند که اين در راستا لازم است مردم راستي‌آزمايي داشته باشند و نرخ‌ها را با قيمت‌هايي که ايرلاين‌ها در سايت‌هاي خود درج کرده‌اند، مقايسه کنند.

وي ادامه داد: مسافران ‌‌در تهيه بليت از آژانس‌هاي داراي مجوز بند «ب» که پرواز چارتر را به صورت پکيج ارائه مي‌دهند دقت کنند، در اين فروش‌ها که ‌پکيجي ‌شامل بليت ترانسفر فرودگاهي، هتل و گشت‌هاي شهري است، بعضاً‌ ممکن است بليت را به صورت تکي و با قيمت‌هاي غير واقعي ارائه دهند که قطعاً در اين بارها دستگاه‌هاي نظارت و سازمان هواپيماي کشوري نظارت‌هاي لازم را اعمال مي‌کنند تا اجحافي به مردم نشود.

* موضوع‌هاي نرخ توافقي پروازهاي داخلي براي نوروز منتفي شد

‌‌اسعدي ساماني ‌درباره سرنوشت موضوع نرخ‌هاي توافقي‌ بليت پروازهاي داخلي‌ و جلسات سازمان هواپيمايي کشوري و ايرلاين‌ها ‌توضيح داد: موضوع نرخ توافقي براي بليت‌هاي نوروز مطرح نبوده است بلکه در آزادسازي نرخ‌ها موضوع واقعي شدن قيمت‌ها مطرح است.

دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي اظهار داشت:‌ زماني که آزادسازي نرخ‌ها اعلام شود، حاکميت بايد بازار را آزاد بگذارد، تا تعادل خود را پيدا کند.

وي افزود: سازمان هواپيمايي کشوري نيز به عنوان حاکميت صنعت دنبال تعيين سقف و کف براي نرخ بليت پروازهاي داخلي در مسيرهايي که آزاد شده است، نيست.

دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي با تأکيد براينکه شرکت‌ها به دنبال واقعي کردن نرخ‌هاي بليت خود هستند، اظهار داشت: با بررسي‌هاي صورت گرفته و برگزاري جلسات، نرخ‌هاي بليت هواپيما، قيمت‌هاي متعادلي است و به نوعي تأمين‌کننده خواست مردم است.

اسعدي ساماني با بيان اينکه مردم مايل هستند، از خدمات با کيفيت مناسب در پروازها استفاده کنند، بيان کرد: شرکت‌هاي هواپيمايي تلاش مي‌کنند، چگونه ارائه نرخ‌هاي متناسب بليت، خدمات مناسب ارائه دهند.

وي به ترددهاي يکسر خالي هواپيماها در پروازهاي نوروزي اشاره کرد و گفت: در روزهاي اول تعطيلات پروازهاي رفت با صندلي تکميل انجام مي‌شود و پروازهاي برگشت بدون متقاضي خواهد بود و در روزهاي پاياني تعطيلات اين مورد برعکس مي‌شود. بنابراين طبيعتاً شرکت‌هاي هواپيمايي براي روزهاي مختلف و ايام تعطيلات نوروز نرخ‌هاي متفاوتي را اعلام خواهند کرد و در سايت شرکت‌ها نيز درج خواهد شد.

دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي گفت: مسافران مي‌توانند با مراجعه به سايت شرکت‌هاي هواپيمايي از نرخ‌‌هاي مختلف بليت و ساعت‌ها و روزهاي مختلف ايام نوروز آگاه شوند و ‌‌بدين ترتيب با توجه توانايي اقتصادي خود مديريت سفر داشته باشند.

اسعدي ساماني اظهار داشت: پس از جلسات مختلف با سازمان هواپيمايي کشور موضوع نرخ‌هاي توافقي تقريباً لغو شد

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 2

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.