1394/11/24 - 8 : 24
کد خبر: 10760
خيرخواهي که در نيکو خصالي شب و روز نمي‌شناخت
احرار خبر: اردبيل در غم فقدان پدر مهربان محروماني است که خيرخواهي‌اش در تراز نيکو خصالي شب و روز نمي‌شناخت و همواره در اين سنگر پيشگام بود.

به گزارش احرار خبر، مردم اردبيل در حالي چهره نام‌آشناي خيرخواهي و نيک‌انديشي خود را امروز در خاطره‌ها و يادشان مرور مي‌کنند که ساده‌زيستي‌اش آرامشي معنوي داشت و سال‌ها در سنگر رفع نياز ديگران تلاش کرد تا گره‌اي بگشايد و غم و غصه‌اي را از چهره‌ها بزدايد.

پدر شهيدي که در شهر اردبيل آوازه‌اي خاص داشت و همواره از اين شخصيت نام آشناي اردبيل به نيکي ياد مي‌شد و زماني که از او نام مي‌بردند همه به احترامش از جايشان بلند مي‌شدند تا به اين پدر شهيد و خير نام‌آشناي ايران و ديار سبلان ارادت قلبي خود را نشان دهند.

آري اردبيل در فراغ پدر مهربان محرومان امروز آشفته‌حال‌تر از گذشته است به طوري که همه اردبيلي‌‌ها در فراغ يار ديرين انقلاب و مجاهد نستوه عرصه‌هاي مختلف جهاد و مجاهدت همواره نامش چون نگيني بر تارک وجود بشريت مي‌تابد.

ساده‌زيستي، تواضع، احترام به محرومان، دستگيري از فقرا و در عين حال دوري از نام و عنوان و پست از ويژگي‌هاي مردي است که در عمر نزديک به 80 ساله خود تلاش کرد که تنها نام نيک از خود به يادگار بگذارد و هيچ اندوخته‌اي از اين دنياي مادي نداشته باشد.

مرحوم حاج لطيف نباتي‌مقدم در کنار همه شايستگي‌هايي که از آن نام برده مي‌شود ويژگي و خصلت ممتازش در دستگيري بي‌نام و نشان از محروماني بود که هيچ وقت نخواست عنواني براي آن پيدا کرده و يا خود را از اين طريق معرفي کند بلکه در اوج گمنامي سعي کرد تا نام و آوازه الهي براي خود پيدا کند.

نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي به دنبال درگذشت مرحوم حاج لطيف نباتي‌مقدم بيان کرد: همواره اين شخصيت برجسته در سنگر دفاع از انقلاب و محرومان پيشتاز بوده و هيچ‌وقت نخواست تا از اين سنگر براي خود نام و نشان و نوايي درست کند.

منصور حقيقت‌پور با يادآوري اينکه بايد اردبيل به وجود چنين چهره‌هايي افتخارآميز به خود ببالد که به عنوان ذخيره معرفتي و معنوي از آنها ياد مي‌شود، گفت: حاج لطيف نباتي‌مقدم خير شناخته شده اين استان است که در اوج سادگي اما عزت تمام سعي کرد تا در زندگي همواره نام نيک و ابدي از خود به يادگار بگذارد.

وي تمام سرمايه مرحوم نباتي‌مقدم را عشق به خداوند، دستگيري از فقرا و نيازمندان و توجه به امر خير و نيک وقف اموال توصيف کرد و يادآور شد: جاودانگي اين شخصيت برجسته را بايد در چنين خصلت‌هاي نيکو دانست.

اما يار هميشگي حاج لطيف نباتي‌مقدم، جواد قرآن‌نويس در حالي که از درگذشت مرحوم لطيف نباتي‌مقدم بغضش ‌گرفته بود، بيان کرد: نمي‌توانيم براي جبران اين خسران عظيم جايگزيني شايسته براي نباتي‌مقدم پيدا کنيم.

وي ادامه داد: مردم اردبيل سرمايه عظيم معنوي و يکي از ارکان اصلي امر مجاهدت در رفع نياز فقرا و مستمندان را از دست داد و اميدوارم در رضوان الهي جايگاه اين شخصيت وارسته در بالاترين مقام باشد.

قرآن‌نويس با برشمردن خصلت‌هاي نيکوي بزرگ خير نيکوکار اردبيلي حاج لطيف نباتي‌مقدم اظهار کرد: اگر کتاب‌‌ها در مورد عظمت کارها و فعاليت‌هاي ناشناخته وي نوشته شود باز هم کم خواهد بود.

وي اظهار کرد: در کنار حرکت ارزشمندي که اين خير نام‌آشنا و پدر شهيد انجام داد براي هميشه نام نيک او همراه با شايستگي‌‌هاي اردبيل گره خورده و از آن به نيکي و شايستگي ياد مي‌شود و به وجود چنين شخصيت وارسته بايد به خودمان بباليم

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 1

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.