1394/11/23 - 22 : 42
کد خبر: 10752
رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا آذربايجان‌شرقي خبر داد
تلگرا‌م‌گردي 5 ساعته ايراني‌ها در روز/ ايراني‌ها 82 درصد مخاطبان تلگرام
آحرارخبر:رئيس اداره تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا استان آذربايجان‌شرقي گفت: 82 درصد کاربران تلگرام، ايراني هستند و هر ايراني روزانه نزديک به پنج ساعت در تلگرام حضور دارد.

اکبر محمدجعفري در دوره آموزشي وبلاگ نويسي ويژه فعالان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي که در جهاد دانشگاهي تبريز برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلي پليس فتا در بحث سالم‌سازي فضاي مجازي، اطلاع رساني و آموزش همگاني در اين زمينه است.

وي تصريح کرد: هم اکنون مباحث زيادي در خصوص موضوعات فضاي مجازي مطرح مي‌شود که افراد به دليل بي‌اطلاعي و نداشتن اطلاعات جديد و کافي در اين زمينه آسيب مي‌بينند در حالي که با اندکي تلاش در بالا بردن اطلاعات خود و بروز کردن مطمئنا آسيب نمي‌ديدند.

جعفري با اشاره به ميزان کاربري شبکه اجتماعي تلگرام در ايران عنوان کرد: 82 درصد کاربران تلگرام، ايراني هستند و هر ايراني روزانه نزديک به پنج ساعت در تلگرام حضور دارد.

اين مقام انتظامي ضمن توصيه به کاربران تلگرام افزود: استفاده کنندگان از تلگرام و يا فضاي مجازي، از وارد کردن اطلاعات شخصي و گروهي و خانوادگي و نشر مطالب غيرمطمئن و کذب و مجرمانه خودداري کرده و در فضاي مجازي به کسي اعتماد نکنند.

جعفري ادامه داد: تاکيد هميشگي ما به تمام اقشار و شهروندان اين است که متناسب با نيازها، اطلاعات خود را در خصوص مسائل مرتبط با فضاي مجازي افزايش دهند زيرا مسلط شدن بر اين موضوع منجر به مصونيت خود فرد و اطرافيانش خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: افرادي هستند که صرفا به خاطر سرگرمي و وقت گذراني وارد فضاي مجازي و استفاده از امکانات آن مي‌شوند که اگر اين افراد داراي دانسته هاي کافي در خصوص اين موضوع نباشند مطمئنا خود آسيب خواهند ديد و در دام کلاهبرداران و شيادان گرفتار مي‌شوند.

رئيس اداره تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا آذربايجان‌شرقي با اشاره به اينکه پليس فتا نگاه سلبي به ورود شهروندان به فضاي مجازي ندارد، خاطرنشان کرد: پليس به همه کاربران فضاي مجازي توصيه مي‌کند براي جلوگيري از هرگونه آسيب ابتدا سطح آگاهي‌هاي خود را در مورد فضاي مجازي افزايش دهند و تنها در صورت نياز، براي رفع نيازهاي خود وارد فضاي مجازي شوند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 6

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.