1394/11/15 - 9 : 4
کد خبر: 10667
زيتون زنجان از نظر سطح و توليد رتبه نخست کشوري را دارد
احرار خبر: مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان شهرستان طارم را يکي از مستعدترين مناطق توليد زيتون در کشورمان دانست و گفت: زيتون زنجان از نظر سطح و توليد رتبه نخست کشوري را دارد.

به گزارش احرار خبر، بهنام اوجاقلو با اشاره به اينکه استان زنجان ظرفيت‌هاي بسيار خوبي در زمينه توليد انواع محصولات باغي دارد، اظهار کرد: زيتون، انگور، سيب، گردو، زردآلو و فندق از جمله مهم‌ترين محصولات باغي توليد شده در اين استان به شمار مي‌رود که در بين آن‌ها زيتون با سطحي بالغ بر 19 هزار و 56 هکتار در جايگاه نخست و از نظر توليد نيز رتبه نخست در سطح کشور را داراست.

وي به سطح زير کشت محصول انگور در استان زنجان اشاره و تصريح کرد: سطح زير کشت اين محصول در استان در حال حاضر به 16 هزار و 685 هکتار مي‌رسد.

مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان عنوان کرد: انگور استان زنجان از نظر سطح زير کشت در جايگاه پنجم کشوري و از نظر توليد نيز رتبه سوم کشوري را به خود اختصاص داده است و مستعدترين مناطق براي توسعه کشت اين محصول شهرستان‌هاي ابهر، خرم‌دره، سلطانيه و خدابنده محسوب مي‌شود.

اوجاقلو سطح زير کشت محصول سيب در استان زنجان را 8 هزار و 741 هکتار دانست و بيان داشت: زنجان در زمينه توليد سيب نيز از نظر سطح زير کشت و ميزان توليد در جايگاه ششم کشوري قرار دارد.

اين مسئول اضافه کرد: شهرستان‌هاي ابهر، خرم‌دره، سلطانيه و خدابنده براي توليد محصول سيب نيز مستعدترين مناطق استان زنجان شناخته شده‌اند.

وي در ادامه سطح باغات گردو در استان زنجان را 6 هزار و 108 هکتار اعلام کرد و گفت: محصول گردوي زنجان نيز در جايگاه دهم و از نظر توليد نيز رتبه هفتم کشوري را به خود اختصاص داده است.

مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان از شهرستان‌هاي ابهر، خرم‌دره، سلطانيه، خدابنده و زنجان به عنوان مناطق مستعد توسعه کشت محصول گردو در اين استان نام برد.

اوجاقلو با بيان اينکه زردآلو سطحي بالغ بر 5 هزار و 120 هکتار از باغات استان زنجان را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: زنجان همچنين در زمينه محصول زردآلو از نظر سطح زير کشت جايگاه سوم و از نظر توليد رتبه ششم کشوري را از آن خود کرده است.   

اين مسئول افزود: فندق استان زنجان با سطحي بالغ بر 485 هکتار در جايگاه چهارم کشوري قرار داشته و از نظر ميزان توليد نيز رتبه سوم کشوري را داراست.

وي در پايان شهرستان‌هاي ماهنشان و طارم را از مستعدترين مناطق توسعه کشت زردآلو در استان زنجان برشمرد و بيان داشت: شهرستان‌هاي طارم و زنجان (منطقه لار) نيز از استعداد بالايي به منظور توليد محصول فندق برخوردارند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 4

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.