1394/10/30 - 7 : 39
کد خبر: 10455
آمادگي با چک براي توليدات ماشين‌آلات جديد
تصويب توليد خودرو با برند اروپايي در تبريز/ توليد اتوبوس و کشنده‌هاي سنگين
احرار خبر: استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: توليد يک خودرو با برند اروپايي در تبريز از اهداف ما بوده و در توافق اخيري که با ايران خودرو داشتيم توليد برند خوب اروپايي با حضور سرمايه‌گذار بخش خصوصي تصويب شده است.

به گزارش احرار خبر، اسماعيل جبارزاده در ديدار با وزير صنعت و تجارت جمهوري چک در تبريز با بيان اينکه سفر هيئت تجاري جمهوري چک در ايران در روز لغو تحريم‌ها داراي اهميت خاصي است، اظهار داشت: آذربايجان‌شرقي در زمينه تجاري و اقتصادي جايگاه خاصي داشته و سعي کرده‌ايم تا در زمان دولت تدبير و اميد نقش‌آفريني بيشتري نيز داشته باشيم.

وي گفت: آذربايجان‌شرقي در صنايع دستي نيز جزو استان‌هاي برتر کشور بوده و در سال گذشته ميلادي نيز تبريز به عنوان مرکز توليد فرش دنيا معرفي شد.

جبارزاده يادآور شد: شهر تبريز در سال 2018 نيز پايتخت گردشگري کشورهاي اسلامي معرفي شده و اجراي برجام را فرصت مناسبي براي توسعه و ارتباط با کشورهاي جهان و به خصوص چک را داريم.

استاندار آذربايجان‌شرقي خاطرنشان کرد: همکاري ايران و چک مربوط به دهه‌هاي قبل بوده و کارخانه ماشين‌سازي يکي از اين مصاديق همکاري دو کشور است و با وجود اينکه تکنولوژي اين کارخانه متعلق به چند دهه است ولي در حال توليد در اين کارخانه هستيم.

وي يادآور شد: اگر تکنولوژي اين کارخانه به روز باشد خواهيم توانست محصولات بهتري در عرصه جهاني توليد کنيم.

جبارزاده تاکيد کرد: اميدواريم و تلاش داريم که طلايه‌دار اين توسعه همکاري با کشور چک در زمينه اقتصادي و صنعتي باشيم و با توجه به روحيات و شخصيت جناب وزير صنعت و تجارت چک مي‌توانيم به توسعه روابط اميدوارتر باشيم.

استاندار آذربايجان‌شرقي خاطرنشان کرد: در زمينه توليد اتوبوس و کشنده‌هاي سنگين در آذربايجان‌شرقي برنامه داريم و علاوه بر خود استان در خارج از استان نيز بازار خوبي داريم و تلاش داريم تا استانداردهاي اروپايي را در اين توليدات به کار گيريم.

وي افزود: با توجه به موقعيت جغرافيايي آذربايجان‌شرقي توجه به پيشينه حمل و نقل در استان نيز مهم بوده و در توليدات مشترک اتوبوس، خودروهاي تجاري و باري مي‌توانيم با جمهوري چک همراهي کنيم.

جبارزاده يادآور شد: در حال حاضر بيش از 40 هزار خودروي تجاري فرسوده در استان وجود دارد که زمينه بازسازي اين ناوگان را فراهم خواهيم کرد.

وي بيان کرد: در حال حاضر مترو در تبريز در حال ساخت است و چهار خط در دست احداث و مطالعه بوده و در صورت تمايل جمهوري چک مي‌توانيم مذاکراتي صورت گيرد و علاقمنديم در بحث احداث و سرمايه‌گذاري و توليد با اين کشور کار کنيم.

استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: دو شرکت ساخت اتوبوس در آذربايجان‌شرقي توسط بخش خصوصي در حال فعاليت بوده و مي‌توانيم توليدات مشترک داشته باشيم.

وي عنوان کرد: آذربايجان‌شرقي ظرفيت خوبي در ساخت قطعات خودرويي دارد و توليد يک خودرو با برند اروپايي در تبريز از اهداف ما بوده و در توافق اخيري که با ايران خودرو داشتيم توليد برند خوب اروپايي با حضور سرمايه‌گذار بخش خصوصي تصويب شده و اگر کشور چک در اين زمينه توانمندي دارد مي‌توانيم وارد مذاکره شويم.

جبارزاده با بيان اينکه امکان استقرار دفتر اتاق بازرگاني چک در تبريز مي‌تواند صورت گيرد، گفت: در اين زمينه آماده همکاري و فراهم کردن زمينه‌ها هستيم و سياست رئيس جمهور مبني بر کم کردن سهم نفت در بودجه بوده و ملزم به توليدات صنعتي هستيم که يکي از علاقمندي‌هاي ما کشور جمهوري چک است.

همکاري آذربايجان‌شرقي با چک براي توليدات ماشين‌آلات جديد

وي يادآور شد: دولت تصميم دارد ماشين‌سازي تبريز را بفروشد و آماده هستيم تا شرکت مشترکي با جمهوري چک تشکيل داده و اين شرکت را در اختيار گيريم و ماشين‌آلات جديدي بسازيم که نيازهاي داخلي و خارجي را فراهم کند.

استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: در حال حاضر کشورهاي ديگر به صورت سنتي از ماشين‌سازي تبريز خريد مي‌کنند و گذشته تجاري ايران و چک نشان داده که مي‌توانيم در اين زمينه موفق باشيم.

وي افزود: علاقمند رشد اقتصادي 5 درصدي و زمينه‌سازي براي توليد بيشتر هستيم و در اين زمينه آماده همکاري کامل با چک هستيم تا رشد اقتصادي براي دو کشور فراهم شود

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 1

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.