1394/10/30 - 7 : 37
کد خبر: 10454
حواشي جلسه شوراي عالي سياستگذاري گردشگري
زوار تبريز در رفته؛ به کسي برنخورد!
احرار خبر: «از بس چشممان به ساختمان‌هاي کهنه و زوار در رفته عادت کرده ديگر حساس نيستيم؛ مي‌گوييم همين جوري مي‌‌شود ديگر! همين خوب است!»

به گزارش احرار خبر به نقل از فارس، اين جمله‌اي بود که ديروز معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان‌شرقي در جلسه شوراي عالي سياست‌گذاري گردشگري استان به زبان آورد.
سعيد شبستري خياباني که همواره با متلک پراني‌هاي خود از خجالت مسئولان مختلف اجرائي دستگاه‌ها در مي‌آيد اين بار وضعيت عمومي فيزيکي و فرهنگي شهر را مورد خطاب و عتاب خود قرار داده بود.

وي، طوري که به کسي برنخورد گفت: آخر اين چه وضعي است؟ بعضا اين رانندگان تاکسي تا با يک غريبه خارجي بينوا مواجه مي‌شوند فرصت را غنيمت شمرده و چند برابر حساب مي‌کنند؛ برخي از اين مغازه‌داران و ارائه‌دهندگان ساير خدمات هم که ديگر روي ما را کاملا سفيد کرده‌اند؛ آخر نمي‌گويند اينها مي‌روند اين طرز برخوردها را جلوي پنج نفر تعريف مي‌کنند، آبرويمان مي‌رود؟

شبستري ادامه داد: آن هم از وضعيت تاکسي‌هاي اسقاطي و زوار در رفته‌مان!! از سرويس‌هاي بهداشتي که ديگر صحبت نکنم بهتر است!! آدم چندش مي‌شود برود يک آبي به سر و صورتش بزند!! به مسجد هم که مي‌خواهيم برويم هميشه بسته هستند! فقط نيم ساعت براي نماز باز مي‌کنند بعد فوري همه را بيرون مي‌کنند و مي‌بندند!!

اين معاون سياسي و امنيتي اعتقاد داشت: ما در ابتدايي‌ترين حرف‌ها مانده‌ايم بعد انتظار داريم در 2018 شهر نمونه گردشگري باشيم؟! از بس چشممان به ساختمان‌هاي کهنه و زوار در رفته عادت کرده ديگر حساس نيستيم؛ مي‌گوييم همين‌جوري مي‌شود ديگر! همين خوب است!

شبستري که حرف‌هايش حرف مي‌آورد و هر چه بيشتر مي‌گفت داغ دلش تازه‌تر مي‌شد در ادامه دانشگاه‌ها را زير بمباران توپ و تشر خود گرفت و گفت: من به اين دانشگاه‌ها اصلا اميدوار نيستم! فقط بلد هستند بيايند اينجا بنشينند چند کلمه حرف بزنند بلند شوند بروند! تا حالا کِي ديده‌ايد اين دانشگاه‌ها براي رفع مسائل و مشکلات جامعه يک برنامه درست و حسابي داشته باشند؟! کجا اين اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها به درد خورده‌اند؟!!

خود را ايزوله کرده‌اند و نشسته‌اند فقط حرف مي‌زنند!! 10 درصد هم از ظرفيت خود استفاده نمي‌کنند!

بعد گفت: اگر دو نفر مي‌آيند اينجا مي‌نشينند، ميوه و شيريني مي‌خورند بعد صورت جلسه را امضا مي‌کنند مي‌روند، نمي‌خواهيم؛ اگر اينجوري مي‌شود همان بهتر که چند نفر از اين مديران کل به دردبخور را دعوت کنيم بيايند بنشينند درست و حسابي برنامه‌ريزي کنند، بلند شوند بروند، کميته و ستاد هم نمي‌خواهد!

آتش انتقادات شبستري رو به فزوني مي‌گرفت که ناگهان متوجه حضور خبرنگاران در جلسه شد و گفت: ببينيد اين مسائل را مي‌گويم خواهشا خبرنگاران ننويسند!!

بعد برگشت گفت: نه اصلا بنويسيد! چرا ننويسيد؟!! مگر دروغ مي‌گويم؟!! بگذاريد يک عده بفهمند يک من ماست چقدر کره دارد!

در مجموع اين مسئول معتقد بود: تک تک افرادي که با گردشگران مواجهه مي‌شوند مانند رانندگان تاکسي، فروشندگان، مغازه داران و ... بايد آماده سال 2018 بوده و در نوع برخوردها و استقبال از گردشگران نهايت حسن و دقت را مبذول دارند.

من هم چشمم از اين دانشگاه‌ها آب نمي‌خورد!

ظاهرا معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي هم دل خوشي از اين دانشگاه‌ها نداشت.

محمدصادق پورمهدي در همان ابتداي عرايض خود تاکيد کرد: من هم چشمم از اين دانشگاه‌ها آب نمي‌خورد! ما بايد از اينها يک نقشه راه عملياتي بخواهيم؛ کار ديگري نمي‌توانند بکنند؛ وقت ندارند!!

وي معتقد بود: ما در شرح خدمات مشاور مشکل داريم. اگر بهترين مشاور دنيا را هم استخدام کنيم از ما مي‌پرسد از من چه مي‌خواهيد؛ چکار بايد بکنم؟ خودمان هم نمي‌دانيم او بايد چکار کند؛ بعد که اوضاع و احوال را مي‌بيند خودش بر مي‌دارد چيزي سر هم مي‌کند و تحويلمان مي‌دهد آخرش هم به هيچ جا نمي‌رسيم!

پورمهدي همچنين گفت: سيستم اداري ما به قدري چاق و پيچيده شده که در نهايت همه کارها را خودمان انجام مي‌دهيم. به هرحال از بخش خصوصي و آقاي حسن‌زاده انتظار داريم برنامه عملياتي ارائه دهند تا ماهم شرايط را براي عملي شدن برنامه‌ها مهيا کنيم.

وي با اشاره به اينکه بايد براي تبريز 2018 برندها و لوگوهايي توسط بخش خصوصي تهيه شود تاکيد کرد: ما در حوزه تبليغات و روابط عمومي ضعف شديد داريم؛ شما هم برنداريد لوگوها و طرح‌هاي معروف دنيا را کپي کنيد، آب رويمان برود!!

تبريزي: مديران ما مي‌روند خارج ما را نمي‌برند!

در اين گير و دار ستار تبريزي، رئيس انجمن خدمات مسافرتي گفت: مديران ما بلند مي‌شوند مي‌روند خارج اين همه هم پول خرج مي‌کنند چه مي‌شود ما را هم با خود ببرند مثلا آن روز شهردار رفته بود مسکو ما را نبرده بود خوب ما را هم با خودش مي‌برد.

شبستري معاون سياسي استاندار هم گفت: خوب شما هم بياييد! نکند انتظار داريد براي شما هم بليط بگيريم و برداريم ببريم؟! خوب ما مي‌رويم شرايط را براي فعاليت بهتر شما فراهم کنيم. براي تفريح که نمي‌رويم...

بله؛ پورمهدي معاون عمراني استاندار انتقاداتش را ادامه داد و گفت: ما جلسه تشکيل مي‌دهيم هر کسي مي‌آيد حرفي مي‌زند بعد همگي بلند مي‌شويم مي‌رويم دنبال کارمان! ما بايد پازل‌هاي اجرايي را تکميل کنيم؛ اصلا خودم مسئوليت کميته حمل و نقل و زيرساخت‌ها را متقبل مي‌شوم.

حق‌شناس، سرمايه‌گذار سد آمند هم گفت: ما هم جهنم و ضرر؛ 50 دستگاه خودروي لوکس به خاطر گل روي شما در اختيار شما قرار مي‌دهيم که بالاخره اين تبريز 2018 را سر و سامان دهيم. نمي‌شود که کاري نکنيم.

سعي مي‌کنيم خودروهاي لوکس را در قالب شرکت‌ها وارد کنيم ببينيم چه مي‌شود...

از اين شوخي‌ها که بگذريم در مجموع جلسه ديروز به بررسي مواردي مثل فرهنگ عمومي شهر، امکانات نرم‌افزاري و سخت افزاري، بهسازي فرودگاه، راه‌آهن، ترمينال و مبادي ورودي شهر تبريز اختصاص داشت و چنين به نظر مي‌رسيد که مسئولان استان آستين‌ها را بالا زده‌اند تا مسائل و مشکلات مختلف شهر را رفع کرده و تبريز را براي سال 2018 به بهترين نحو آماده کنند تا نام تبريز همچنان به عنوان شهر اولين‌ها در تارک تاريخ بدرخشد...

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 6

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.