1394/10/29 - 7 : 38
کد خبر: 10446
رشد 21.6 درصدي بودجه آموزش و پرورش/ دو مرحله‌اي شدن دوره آموزشي پذيرفته‌شدگان آزمون استخدامي
احرار خبر: وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه بودجه اين وزارتخانه در سال 95 ، 21.6 درصد رشد داشته است، گفت: تا 10 روز ديگر گزينش پذيرفته‌شدگان نهايي آزمون استخدامي اين وزارتخانه به پايان مي‌رسد و دوره آموزشي آنها در دو مرحله برگزار خواهد شد.

به گزارش احرار خبر، علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش در حاشيه برگزاري اولين جشنواره کشوري خيرين مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختياري در جمع خبرنگاران در خصوص استاندارد شدن تمام مدارس کشور، گفت: در طول برنامه ششم توسعه با همکاري دولت، مجلس و مردم، مدارس کشور استاندارد مي‌شود و اميدواريم در سال 1399 مدرسه‌اي غيرايمن در کشور نداشته باشيم.

وي درخصوص تحصيل دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزي، اظهار داشت: بيش از 400 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم در مدارس شبانه‌روزي مشغول به تحصيل هستند که براي موضوع اسکان و تغذيه آنها اعتباراتي توسط دولت پيش‌بيني شده است، اما کافي نيست.

فاني اضافه کرد: به همين دليل ما بحث خيرين مدرسه‌يار يا خيرين کمک‌کننده به مدارس شبانه‌روزي‌ها را ذيل جامعه خيرين مدرسه‌ساز ساماندهي کرده‌ايم و اميدوار هستيم بتوانيم مردم نيک‌انديش را براي اداره مدارس شبانه‌روزي تشويق کنيم.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه دانش‌آموزان شبانه‌روزي ساکن روستاها هستند و در آن مناطق به‌علت تعداد کم دانش‌آموز قادر به تأمين مدرسه براي دوره‌هاي متوسطه نيستيم، گفت: براي اين دانش‌آموزان مدارس روستاي مرکزي و شبانه‌روزي را ساماندهي مي‌کنيم و اميدواريم طرح خيرين کمک‌کننده به مدارس شبانه‌روزي در سال آينده به نتيجه خوبي برسد.

وي از طرح خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش براي ايجاد کمپين حمايت از دانش آموزان مدارس شبانه‌روزي حمايت کرد و افزود: آموزش و پرورش نيز آمادگي دارد تا با همکاري خبرنگاران اين حوزه بتواند براي حل مشکل دانش‌آموزان شبانه‌روزي بکوشد.

رشد بودجه آموزش و پرورش

فاني درخصوص بودجه آموزش و پرورش در لايحه بودجه 95، بيان داشت:‌ بودجه آموزش و پرورش رشد 21.6 درصدي را دارد ولي کفايت نمي‌کند و اميدواريم با منابع درآمدي ديگري که توسط مجلس پيش‌بيني مي‌شود بتوانيم وظايف‌مان را بهتر انجام دهيم.

وزير آموزش و پرورش درخصوص آخرين وضعيت پذيرفته‌شدگان آزمون استخدامي آموزش و پرورش، گفت: تا 10 روز ديگر گزينش پذيرفته‌شدگان آزمون استخدامي انجام مي‌شود.

وي افزود: با توجه به اينکه کلاس‌ها بايد از اول مهر 95 آغاز شود در نظر گرفتيم تحصيل اين پذيرفته‌شدگان را در دانشگاه فرهنگيان دو مرحله‌اي کنيم که يک مرحله تا قبل از مهر 95 انجام مي‌شود و مرحله دوم نيز هنگام تدريس آنها در مدرسه به‌صورت دوره‌هاي ضمن خدمت انجام خواهد شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 2

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.